کد خبر: 993666
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
یادداشت تهیه‌کننده سینما در مورد رامبد جوان و انصراف از ساخت خندوانه
سیدمحمود رضوی، تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی که در حاشیه قبلی حضور رامبد جوان از وی حمایت کرده بود در نامه‌ای که در اختیار «صبح‌نو» قرار داد از رامبد جوان بابت شانه خالی کردن از ساخت خندوانه انتقاد کرده است
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين: دو روز قبل بود که رامبد جوان در یک پست اینستاگرامی از ساخت سری جدید برنامه خندوانه برای نوروز‌۹۹ انصراف داد. در شرایطی که کرونا کل کشور را تحت تاثیر قرار داده است این انصراف از ساخت خندوانه باعث ناراحتی مردم شد و این مسأله در صفحه اینستاگرام وی و شبکه‌های اجتماعی نمود پیدا کرد که رامبد جوان را به ترسیدن از شرایط کشور متهم کردند.
 
هر چند رامبد جوان دلیل کارش را نبود خیال آسوده دانسته است، اما در نهایت بسیاری این کار وی را به بی‌تعهدی به شرایط اجتماعی کشورش برداشت کردند.
حالا سیدمحمود رضوی، تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی که در حاشیه قبلی حضور رامبد جوان از وی حمایت کرده بود در نامه‌ای که در اختیار «صبح‌نو» قرار داد از رامبد جوان بابت شانه خالی کردن از ساخت خندوانه انتقاد کرده و نوشته است: «آقای جوان، به مردمی پشت کردند که نه در اینستاگرام هستند، تا دلخوری خود از این جا خالی دادن را در زیر صفحه ایشان بنویسند و نه به تلویزیون‌های اینترنتی دسترسی دارند، تا از شوآف‌های وزیر جوان برای رایگان بودن چند روزه اشتراک این پلتفرم‌ها و نیم‌بها بودن بها حجم اینترنت بهره ببرند، آن هم برای فراهم شدن زیرساخت‌های‌۱۴۰۰ وزیر جوان، آن مردم فقط‌و‌فقط تلویزیون دارند و در روز‌های حال بدی چشم به حضور آقای رامبد جوان و خندوانه در قاب تلویزیون داشتند.

کار این روز‌های آقای جوان، همانند کار پزشکی بود که در وقت بیماری مردم، از ترس جان خودش گفت حال ندارم نسخه‌ای برای درمان شما بدهم و رفت و گوشی‌اش را خاموش کرد.»

متن کامل نامه رضوی به شرح ذیل است:
سلام علیکم

چند‌ماه قبل همه به بهانه انتشار یک عکس در کانادا آقای رامبد جوان را مورد حمله قراردادند و درخواست‌ها به سمتی بود که سیما باید ایشان را ممنوع‌الکار کند.

آن روز‌ها نوشتم آقای جوان سرمایه است و شرایط همسر و خانواده همسر ایشان طوری بوده که لزوماً باید به آن سفر کذایی می‌رفته‌اند.

در همان ساعات اول انتشار متن، خیلی‌ها به بنده اعتراض کردند و حتی انتشار متن در صفحه شخصی‌ام در اینستاگرام چند صد کامنت اعتراضی به همراه داشت.

آن روز‌ها برای دفاع از آقای رامبد جوان منطق و دلیل مشخص داشتم و هنوز هم به آن منطق پایبندم.

آقای جوان سرمایه‌ای برای همه مردم و ملت ایران است که حفظ این سرمایه مردم وظیفه تک‌تک ماست.

روز‌های گذشته اتفاق جدیدی افتاد، آقای رامبد جوان تولید سری جدید #خندوانه را به وقتی موکول کرد که حال مردم خوب باشد!

هرکس با تولید تاک‌شو و برنامه‌ای شبیه خندوانه آشنایی داشته باشد یا حتی در این سال‌ها آن را دنبال کرده باشد می‌داند که تولید این نوع برنامه‌ها نیازمند حضور مردم و تماشاگران است، اما با علم به همه این شرایط، حتماً به عمل و یادداشت آقای جوان معترضم!

اعتراضی که شاید دوست عزیزم آقای سید‌علی احمدی، تهیه‌کننده خندوانه هم از آن دلخور شود و ایشان هم معتقد باشد این روز‌ها شرایط تولید وجود ندارد، اما حرف حق را باید زد.

همه ما آقای رامبد جوان را برنامه‌ساز و کارگردانی خلاق و پیشرو می‌دانیم. او می‌توانست این روز‌ها فکر کند تا چگونه برای شادی مردم بدون تماشگر خندوانه را به خانه‌های مردم برگرداند تا لحظه‌ای در این روز‌های سخت مردم را تنها نگذاشته باشد، او می‌توانست فکر کند چگونه در این شرایط به سهم خود کاری کند تا در این شرایط روحی و
حال بد مردم، او هم مانند خانم دکتر مهرناز اسدی همان دکتر پر انرژی فوق‌تخصص ریه بیمارستان امام خمینی تهران که با انرژی خوب خود بیماران با شرایط حاد را با سر زدن به تخت تک‌تک آن‌ها درمان کرد، رامبد جوان با همان انرژی همیشگی باشد و مثل بمب انرژی به خانه‌های تک‌تک مردم سرک بکشد و با خنده درمانی، اول استرس مردم را کم کند و بعد بتواند مشکلات آن‌ها را درمان کند.

اما در کمال تعجب آقا رامبد جا خالی داد!
نه به مسوولان صدا‌و‌سیما؛ بلکه به تک‌تک مردم!

آقا رامبد جوان، بد کرد، اما نه به مسوولان، به مردمی که به بودنش احتیاج داشتند که به کمک او و برنامه‌اش مثل همیشه بخندند و ساعتی مشکلات و سختی‌ها را فراموش کنند، اما ایشان ترجیح دادند تا با یک متن چند خطی بهانه نبودنش را جور کند!

آقای جوان به مردمی پشت کردند که نه در اینستاگرام هستند، تا دلخوری خود از این جا خالی دادن را در زیر صفحه ایشان بنویسند و نه به تلویزیون‌های اینترنتی دسترسی دارند، تا از شوآف‌های وزیر جوان برای رایگان بودند چند روزه اشتراک این پلتفرم‌ها و نیم‌بها بودن بها حجم اینترنت بهره ببرند، آن هم برای فراهم شدن زیرساخت‌های‌۱۴۰۰ وزیر جوان، آن مردم فقط‌و‌فقط تلویزیون دارند و در روز‌های حال بدی چشم به حضور آقای رامبد جوان و خندوانه در قاب تلویزیون داشتند، کار این روز‌های آقای جوان، همانند کار پزشکی بود که در وقت بیماری مردم، از ترس جان خودش گفت حال ندارم نسخه‌ای برای درمان شما بدهم و رفت و گوشی‌اش را خاموش کرد.

آقای رامبد جوان عزیز، هنوز برای تجدید نظر دیر نشدهمخاطب اصلی برنامه خندوانه شما، ۵۰‌میلیون جمعیت کم برخورداری هستند که جز قاب تلویزیون دلخوشی دیگری ندارند و حامی همیشگی خندوانه بوده‌اند، لطفاً برای لبخند، درمان استرس و دل نگرانی آن‌ها در تصمیمات تجدید نظر کن.

به قول آن عالم فرزانه، خوبی دنیا این است که متوقف نمی‌شود و روز‌های تلخ و سختش می‌گذرد، این روز‌های سخت هم به هر نحوی می‌گذرد و آن چیزی که می‌ماند عمل ما در کنار مردم و همراهی یا عدم همراهی با مردم در این روز‌های سخت است. یادمان باشد همین مردم وقتی از محبوبان سینمایی خود، بی‌مهری دیدند، با آن‌ها بی‌مهری کردند و فیلم‌هایشان یکی بعد از دیگری بی‌تماشاگر ماند!
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
0
7
جناب رضوی ما به این سرمایه ها نیازی نداریم. از طرف دیگر برنامه خنداونه حرفی برای زدن ندارد!
ابوحامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
0
0
آقای جوان انسان فرهیخته ای می‌باشد،دراین برهه برای آن سفرش ،وسرزتش های دیگران بر سردوراهی قرار گرفته ،
خوبی دنیا این است که متوقف نمی‌شود و روز‌های تلخ و سختش می‌گذرد، این روز‌های سخت هم به هر نحوی می‌گذرد و آن چیزی که می‌ماند عمل ما در کنار مردم و همراهی یا عدم همراهی با مردم در این روز‌های سخت است. 
ناشناس
|
France
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
0
1
والله ما که از این خندوانه گریه مان میگرفت !
باقرزاده
|
United Arab Emirates
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
0
3
جناب اقای رضوی کسیکه درزمان سخت ملت خودخودراکنارمیکشدبهترکه هیچوقت نباشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
0
3
سلام: خندوانه در ابتدا خوب بود اما به تدريج بي مزه شد و با توجه به رويكرد «جوان» اعتبار خودش را از دست داد. همان بهتر كه نيامد،براي سيما متاسفم كه هنوز چشم به اينها دوخته وانگار فقط همين يكي دو نفر هنرمندند .چرا فضاي بسته را براي ديگر هنرمندان،باز نمي كنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
0
5
مطمئن باشید پس از بازگشت شرایط به وضعیت عادی، دوباره مسئولین صدا و سیما براش فرش قرمز پهن می کنند!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
1
1
چرا؟؟؟
چون رعایت کرده که کسی مریض نشه آدم بدی هست؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
این هنر یک ‌کارگردان خلاق است که در این شرایط سخت روحی مردم بتواند بدون دعوت از تماشاگران برنامه جدیدی خلق کند. البته مطمئنا کار دشواری است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
0
0
اقری رضوی تناقض درعمل ورفتار اقای جوان را چگونه توجیه میکتید!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
اگر این جوری باشه کلا باید تلویزیون تعطیل بشه که نکنه خدای نکرده کسی مریض بشه.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار