کد خبر: 993570
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۲
سیدعبدالله متولیان
جنگ جهانی دوم با کابوس و هیولای وحشتناک بمب‌های هسته‌ای به پایان رسید، اما علاوه بر به جای گذاشتن آثار فیزیکی و معلولان فراوان، آثار مخرب روحی و روانی آن در طول دهه‌های بعد امتداد یافته و موج نفرت را علیه صاحبان و استفاده‌کنندگان این بمب‌ها در میان مردم سراسر جهان برانگیخت، از این رو از نیمه دوم قرن بیستم، ابرقدرت‌ها بر کشف و به‌کارگیری گونه‌های دیگری از سلاح‌های کشتار جمعی متمرکز شدند که کاربرد آسان‌تر و آثار تخریبی و کشتار جمعی بیشتری داشته، اما موجب تشدید موج نفرت علیه نظام سلطه در افکار عمومی جهان نشود. حاصل این تفکر، چرخش از میدان تولید سلاح‌ها و جنگ افزار‌های سنگین نظامی به سمت میدان تولید سلاح‌های میکروبی بود که به پیدایش لابراتور‌های عظیم و مخوف برای دستیابی به سلاح‌های ژنتیک، بیولوژیک و بیو تروریسم مبتنی بر جنگ‌های ژنتیکی بوده است. بر این اساس قرن ۲۱ پرچالش‌ترین قرن برای سلب امنیت و آرامش روحی و روانی بشر محسوب می‌گردد.

از یک‌سو معادلات و مبانی قدرت در جهان تغییر کرده و با پیدایش قدرت‌های جدید و چرخش کانون‌های قدرت از غرب به شرق حرکت به سمت چند قطبی آغاز شده است و نابودی هژمون ابرقدرت‌های غربی آنان را وحشت زده به فکر بازگشت هژمون و جلوگیری از افول قدرت خود واداشته است. از دیگرسو موج بیداری انسانی متأثر از انقلاب اسلامی ایران مردمان جهان را به رهایی از یوغ استعمارگران و استثمارگران فرا خوانده است. همین دو موضوع برای ورود نظام سلطه به میدان رقابت در تولید و تکثیر سلاح‌های بیولوژیک و ساختار‌های مؤثرتر جنگ روانی کافی به نظر می‌رسد.

تولید، تکثیر، انتقال، انتشار و استفاده از یک سلاح بیولوژیکی به مراتب آسان‌تر، ارزان‌تر، مؤثرتر و کم حاشیه‌تر از بمب اتم و سایر سلاح‌های متعارف کشتار جمعی بوده و کم‌تر احساسات جهانیان را بر می‌انگیزد و برای تروریست‌ها نیز بسیار کم خطرتر است، به عنوان مثال انتقال عامل و ویروس مورد نظر هم از کشوری به کشور دیگر به وسیله مسافران بسیار آسان و سریع به نظر می‌رسد به علاوه انتقال عامل ویروسی در داخل دارو‌ها و سایر اقلام توجیه پذیر و حمل آن به مناطق مورد نظر بسیار سهل و آسان بوده و قبل از آنکه موجب برانگیختن حساسیت‌ها و اعمال مراقبت‌های سختگیرانه شود ویروس به کشور و منطقه مورد نظر انتقال یافته و آن منطقه را به شدت آلوده و دستگاه‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط را در سطح بسیار وسیع درگیر می‌کند. انتشار عوامل بیماری‌زا در هوا، آب، مواد غذائی، انواع مواد کنسرو شده، اسباب بازی، پاکت نامه، هدایای پستی، حشرات ناقل، خون و ... امکان‌پذیر بوده و سابقه هم داشته است.

آنچه این روزها، کشور ایران و مردم عزیز ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنند یکی از مصادیق جنگ‌های بیولوژیک است که حتی در صورت اثبات قطعی طبیعی بودن ویروس کرونای جدید موسوم به کویک ۱۹ و نقش نداشتن نظام سلطه در تولید و انتشار آن، باز هم به طور قطع و یقین می‌توان گفت نظام سلطه با راه‌اندازی جنگ روانی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های عظیم امپراتوری رسانه‌ای خود به‌ویژه در مجازی، از این ویروس به‌عنوان ابزاری قوی برای تکمیل طرح‌ها و تحقق اهداف براندازانه خود علیه ایران و محور مقاومت بهره گرفته است.

شیطان بزرگ که طی سه سال اخیر در براندازی نظام اسلامی ایران از طریق جنگ‌های نسل چهارم و ناراضی سازی عمومی مردم ایران و به راه اندازی اعتراضات ملی برای تغییر حاکمیت، در تابستان داغ، جشن ژانویه در تهران، بحران بنزینی آبان‌ماه و... ناکام مانده، اینک بر موج کروناهراسی سوار شده و در حالی‌که بیشتر کشور‌ها درگیر آثار و تبعات کرونا هستند، روی مردم ایران متمرکز شده و تمام ظرفیت خود را علیه مردم ایران به میدان آورده است. حجم سنگین و غیرقابل‌باور دروغ‌پردازی ها، شایعه‌سازی ها، کروناهراسی‌ها که توسط بی. بی. سی، وی. اُو. اِی، ایران اینترنشنال، مراکز سایبری منافقین و سعودی‌ها و... که از سوی امپراتوری رسانه‌ای غرب حمایت می‌شود، تردیدی باقی نمی‌گذارد که نظام سلطه و ائتلاف عبری، غربی، وهابی به ویروس کرونا به چشم فرصتی فوق طلایی برای تضمین پروژه جنگ نسل چهارم و به میدان آوردن مردم برای فروپاشی نظام اسلامی بهره می‌گیرد. واقعیت این است که:

۱ - علاوه بر ایران کشور‌های زیادی به این ویروس و مشکلات آن مبتلا شده‌اند.

۲ - ایران در کنترل و مبارزه با کرونا نسبت به سایر کشور‌ها موفق‌تر عمل کرده‌است.

۳ - غرب برای پیشبرد اهداف خود علیه محور مقاومت در منطقه غرب آسیا و به‌ویژه ایران، به کرونا به چشم فرصت نگاه کرده و ایران در نوک پیکان عملیات تخریبی و روانی کروناهراسی از سوی غرب قرار دارد.

٤ - ظرفیت‌های اکثریت مطلق کشور‌های جهان در مبارزه با این ویروس به هیچ وجه قابل مقایسه به ظرفیت‌های فراوان و استثنایی ایران نبوده و نیست.

۵ - صحنه‌های ایثارگری و حمایت‌های مردمی و امدادرسانی ملی به مبتلایان این ویروس بر پلشتی‌ها و فرصت طلبی‌های آن (احتکار، گران‌فروشی و...) به‌شدت غلبه داشته و از این حیث ایران مانند دوران دفاع مقدس در صدر جهان قرار دارد.

۶ - به میدان آمدن نیرو‌های مسلح به ویژه سپاه و بسیج موج شادی و آرامش بخشی ملی را برانگیخته است و بی تردید کمتر کشوری از چنین ظرفیت بالا و امتحان پس داده‌ای بهره‌مند‌است.

۷ - اگر چه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خاکریز اول جهاد همه جانبه با کرونا قرار داشته و اقدامات جهادی این وزارت‌خانه تشکر ویژه رهبر معظم انقلاب را در پی داشته، اما حضور کم‌رنگ شخص رئیس‌جمهور و یا حداقل معاون اول وی مورد اعتراض و انتقاد جدی مردم و برخی نمایندگان مجلس و... قرار گرفته است.

۸ - راه غلبه بر این مشکل این است که مسئولان کشور به ویژه در قوه مجریه اولاً صحنه جنگ بیولوژیک را باور کرده و مثل وزارت بهداشت، مستقیماً پشت خاکریز جنگ حاضر و وظایف خود را فراتر از صدور ابلاغیه به زیر مجموعه دنبال کنند و ثانیاً در حوزه مدیریت صحنه نبرد حالت جنگی به خود گرفته و از هدایت صحنه پشت میز‌های ریاستی فاصله بگیرند.

۹ - و بالاخره این ویروس فرصتی طلایی فراروی مدیران نظام در قوه مجریه قرار داده تا هرچه سریع‌تر از نسخه‌های غربگرایانه و دیپلماسی التماسی به اروپا و امریکا و برجام زدگی تحقیرآمیز فاصله گرفته و با مشاهده صحنه‌های استثنایی و جهادی سرمایه انسانی داخلی با دل بریدن از دشمنان و بیگانگان، به حل مشکلات از طریق ظرفیت‌های داخلی و تکیه به سرمایه عظیم انسانی کشور اعتماد کنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
0
0
راه را به اشتباه رفته اید وبد فهمیده اید خواهشا " دکتر محمد اقبال جراح ارشد در انگلستان"را در گوگل جستجو نمایید که پشت پرده کرونا را بدرستی افشاء می نماید وهمچنین در کانال نمک یا namak
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار