کد خبر: 993519
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
آزادی مرکز استان الجوف
تحلیلگران، آزادی شهر الحزم مرکز استان الجوف یمن توسط نیروهای ارتش این کشور را تهدیدی برای عمق خاک عربستان توصیف کردند و گفتند، عربستان بر سر امنیت عمق خاک مذاکره می‌کند، نه مناطق یمن.
سرويس بين الملل جوان آنلاين:  تحلیلگران تسلط نیروهای یمنی بر مرکز استان الجوف در شمال یمن و نزدیک مرز عربستان را تهدید جدی برای عمق خاک سعودی خواندند.

«عمر عیاصره» نویسنده و تحلیلگر سیاسی معتقد است که تسلط نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر شهر الحزم مرکز استان راهبردی الجوف به مثابه شکست نظامی جدید ائتلاف سعودی-اماراتی در یمن است.

او تاکید کرد: «تصرف الحزم، موضوعی ساده نیست، زیرا حوثی‌ها به مرزهای عربستان نزدیک شدند».

برنامه «ما وراء الخبر» (آن سوی خبر) شبکه الجزیره روز گذشته و در آستانه پنجمین سال شروع مداخله نظامی ائتلاف سعودی-اماراتی در یمن به موضوع پیامدهای ورود نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به شهر الحزم مرکز استان الجوف پرداخت.

العیاصره تحلیلگر سیاسی در این خصوص با اشاره به اینکه عربستان در بن بست نظامی در یمن به سر می‌برد، گفت: «ائتلاف سعودی-اماراتی برای بازگرداندن مشروعیت دولت منصور هادی وارد یمن شد، اما به هیچ دستاورد نظامی دست نیافت» .

وی افزود: «آنچه در الجوف اتفاق افتاد ممکن است مرحله‌ای و تاکتیکی باشد، اما از لحاظ نظامی و راهبردی موضوع ساده‌ای نیست زیرا به معنای نزدیک شدن حوثی‌ها به عربستان و سرکوب ونابودی مشروعیت منصور هادی است».

«حزام الاسد» عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن هم در این برنامه عملیات در الجوف را در چارچوب آزادسازی و پاکسازی مناطق یمن از لوث وجود اشغالگران خواند و همکاری اهالی این منطقه را در موفقیت عملیات سهیم دانست.

الاسد گفت: «عملیات در الجوف یک عملیات گسترده بود که دشمن در آن همه ظرفیت‌های خود را به کار گرفت و از جمله آن تقویت پوشش گسترده هوایی نیروهایش بود، اما با همه این تفاصیل در مقابله با رزمندگان یمنی ناکام ماند».

وی تاکید کرد: «در حال حاضر عربستان بر سر امنیت، مناطق و عمق خاک خود مذاکره می‌کند نه بر سر مناطق یمن زیرا سعودی‌ها اصلا از حقی در مناطق یمن برخوردار نیستند».

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در روزهای گذشته عملیات گسترده‌ای را در استان «الجوف» در مرکز یمن آغاز کرده‌ و توانسته‌اند چندین شهر مهم از جمله «الحزم» مرکز این استان را به کنترل خود در آورند.

به گفته منابع خبری نقش قبائل در این عملیات‌ها پر رنگ بوده است؛ به طوریکه توافق ارتش یمن با قبائل «آل کثیر» و «المحابیت» در روز شنبه، نقشی مهم در آزادی شهرستان «الغیل» در غرب استان الجوف داشت
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار