کد خبر: 993438
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
مبتلایان کرونا در آذربایجان شرقی به ۲۸ نفر رسید
رئیس علوم پزشکی تبریز گفت: دیروز تست ۱۵ نفر مثبت اعلام شد که این تعداد در ۲۴ ساعت گذشته با اعلام تست ۱۳ نفر دیگر افزایش یافت.

محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه‌ علوم پزشکی تبریز  در گفت‌وگو با برنامه خبری زنده اظهار کرد: دیروز  تست ۱۵ نفر مثبت اعلام شد که این تعداد در ۲۴ ساعت گذشته با اعلام تست ۱۳ نفر دیگر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه همه افراد مبتلا به ویروس کرونا در حال مداوا در بیمارستان‌ها هستند، گفت: تاکنون سه نفر فوت شده و وصع دو نفر نیز نامناسب است ولی حال عمومی دیگر مبتلایان در استان خوب بوده و تحت مراقبت هستند.

رئیس علوم پزشکی تبریز بیان کرد: تمام تلاش ما بر مقابله با تشدید ویروس است  از این‌رو بهترین راه همان پیشگیری است که بهترین پیشگیری هم رعایت نکات بهداشت و عوم تجمع و ماندن در خانه است.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

ویروس کووید۱۹، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر