کد خبر: 993423
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان:
سرهنگ حسین ترکیان، گفت: فردی که با شگرد استخدام در مؤسسه خیریه ارامنه کشور کانادا از ۷ نفر بالغ بر ۴ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود در عملیات ویژه کارآگاهان این پلیس دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان در تشریح جزئیات این خبر به پایگاه خبری پلیس گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان "شاهین شهر" مبنی بر کلاهبرداری صورت گرفته از آنان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در تحقیقات صورت گرفته از مال باختگان دریافتند، فردی با انجام مانورهای متقلبانه و ادعای نفوذ در یکی از مؤسسه های خیریه کشور ارمنستان عنوان کرده که اين خيريه احتياج به نيروي کار در کشور کانادا دارد و به بهانه اخذ ويزاي کار و اقامت، مبالغی را از شاکیان دریافت کرده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: متهم پس از حدود 2 سال از اين موضوع تعدادي از شاکیان را جهت اطمينان به کشور ارمنستان فرستاده که در آن کشور مدتي سرگردان بوده و در نهايت بدون هيچگونه اقدام مثبتی به کشور مراجعه کردند.

سرهنگ ترکیان گفت: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات علمی گسترده، مخفیگاه متهم را شناسایی و طی یک عملیات ویژه با هماهنگی مقام قضائی وی را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه این فرد شیاد با شیوه های متقلبانه موفق شده بود از 7 نفر بالغ بر 4 میلیارد ریال کلاهبرداری کند اظهار داشت: متهم پس از مواجهه با مدارک و مستندات پلیس صراحتاً به کلاهبرداری های خود اقرار کرد که در این خصوص پرونده تشکیل و وی جهت اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل شد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در پایان با بیان اینکه عده ای سودجو و فرصت طلب با جلب اعتماد جوانان بیکار به بهانه اخذ مجوز اقامت و اشتغال در کشورهای خارجی از آنان کلاهبرداری می کنند گفت: به شهروندان توصیه می کنیم بدون تحقيق درخصوص شرکت ارائه کننده خدمات و عدم شناسايي متصديان مربوطه از واریز هرگونه وجه به حساب آنان خودداری کرده و موارد مشکوک را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر