کد خبر: 993410
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰
نگرانی از شیوع ویروس کرونا در امریکا موجب شده است مردم برای خرید مایحتاج خود به فروشگاه‌های زنجیره‌ای هجوم ببرند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «الکس آزار» وزیر بهداشت امریکا اگرچه درشرایط کنونی خطر ابتلا به کرونا را برای شهروندان امریکایی پایین دانست، اما گفت: شرایط می‌تواند به سرعت تغییر کند و شاهد موارد بیشتری از ابتلا در این کشور خواهیم بود.

وزیر بهداشت امریکا در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید، درحالی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور و مایک پنس، معاون وی نیز در کنارش حضور داشتند، با تعریف و تمجید از ترامپ گفت: «ما از همان ابتدا این وضعیت را پیش‌بینی می‌کردیم و انتظار آن می‌رفت که خطر ابتلای اغلب امریکایی‌ها به ویروس کرونا با توجه به اقدامات قابل توجه رئیس‌جمهور و مواردی که وی اعلام می‌کند، پایین باشد.» آزار ادامه داد: «اما این شرایط می‌تواند به سرعت تغییر کند، شاهد موارد ابتلای بیشتری در امریکا خواهیم بود، همانطور که اکنون شاهد افزایش تعداد افراد مبتلا به کرونا در کشور هستیم.» وزیر بهداشت امریکا، به ابتلای افراد در دو سطح خفیف و شدید به این ویروس اشاره کرد که اشخاصی که سرماخوردگی یا آنفلوآنزا می‌گیرند بهتر است در منزل بمانند و به مداوای خود بپردازند، اما کسانی که در برابر بیماری دچار ضعف بوده، نیازمند مراقبت‌های درمانی و بستری شدن در بیمارستان هستند. آزار گفت: پیام اولیه ما به شهروندان امریکایی و به عنوان نخستین راهبرد در برخورد با ویروس کرونا این است که تا حد امکان انجام سفر‌ها و ورود و خروج به مکان‌ها و مناطقی که در آن بیشترین آلودگی به این ویروس وجود دارد، کاهش یابد. تنها ساعاتی بعد از جان باختن اولین مورد از مبتلایان به ویروس کرونا در امریکا، دونالد ترامپ شامگاه شنبه ۱۰ اسفندماه برای مهار این ویروس مرگبار از تمدید اعمال محدودیت سفر خبر داد. ترامپ در کنفرانس خبری در کاخ سفید ضمن اعلام محدودیت‌های سفر به ایران، کره‌جنوبی و ایتالیا افزود: ممنوعیت کنونی سفر به ایران برای اتباع خارجی که از ۱۴ روز گذشته در این کشور بوده‌اند، تمدید می‌شود. وزارت امور خارجه امریکا همچنین طی بیانیه‌ای هشدار آمیز از شهروندان امریکا خواست از سفر به بخش‌هایی از ایتالیا و کره‌جنوبی که تحت تأثیر ویروس کرونا قراردارند، خودداری کنند. کنفرانس خبری ترامپ در مورد شیوع ویروس کرونا در حالی انجام شد که یکی از ساکنان شهر «کینگ کانتی» در نزدیکی سیاتل در ایالت واشنگتن اولین کسی بود که در امریکا به علت ویروس کرونا جان خود را از دست داد. فرماندار واشنگتن چند ساعت پس از اعلام نخستین مورد مرگ بر اثر آلودگی به ویروس کرونا در امریکا، وضع فوق‌العاده اعلام کرد. نشریه هیل در گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: در بیانیه فرماندار واشنگتن، به همه نهاد‌های دولتی دستور داده شد از همه منابع و امکانات لازم برای آمادگی و پاسخ به شیوع ویروس استفاده کنند و همچنین در صورت لزوم از گارد ملی واشنگتن استفاده شود. این بیانیه اندکی پس از آن منتشر شد که فرماندار واشنگتن مرگ نخستین نفر را در امریکا بر اثر آلودگی به ویروس کرونا اعلام کرد.

کمبود ماسک و حذف قیمت‌ها
تاکنون ۱۵ مورد ابتلا به کرونا در سراسر امریکا تأیید شده و ۴۶ مظنون که از کشور‌های دیگر به ایالات متحده بازگشته‌اند، قرنطینه شده‌اند. در چنین شرایطی هجوم مردم موجب شده است بسیاری از فروشگاه‌ها با کمبود آب، دستمال کاغذی و برخی کالا‌های اساسی روبه‌رو شوند. در حالی که نگرانی‌ها در مورد شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان افزایش می‌یابد، شرکت آمازون شروع به حذف قیمت‌های بسیار بالای ماسک صورت از وب‌سایت خود کرده است. وب‌سایت شبکه تلویزیونی ۴ فاکس نوشت: قیمتی که اخیراً در وب‌سایت آمازون اعلام شد نشان می‌دهد هر عدد از یک نوع ماسک صورت به قیمت ۳۴ دلار و ۹۹ سنت فروخته می‌شد. با وجود این، هزینه ارسال که با فونت بسیار ریزتر نوشته شده بود، رقم ۳۶۹ دلار و ۹۸ سنت را نشان می‌داد. یک سخنگوی آمازون به شبکه ۴ فاکس گفت افراد با قرار دادن چنین قیمت‌هایی احتمالاً سعی دارند از نگرانی مردم در خصوص شیوع کرونا سوء استفاده کنند. وی افزود: مردم در این برهه زمانی باید مراقب باشند قیمت‌ها را به طور دقیق بررسی کنند. آمازون با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «آمازون جایی برای افزایش بیش از اندازه قیمت‌ها نیست. ما مأیوس شدیم که بازیگران بد در تلاشند قیمت کالا‌های مورد نیاز را در زمان این بحران سلامتی در جهان به شدت افزایش دهند. ما اخیراً در راستای سیاست دیرینه خود، ده‌ها هزار پیشنهاد را مسدود یا حذف کرده‌ایم. ما همچنان فعالانه فروشگاه خود را پایش و پیشنهاد‌هایی را که سیاست‌های ما را نقض کنند، حذف خواهیم کرد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار