کد خبر: 993362
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس مطرح کرد
سرویس سیاسی جوان آنلاین: هیئت‌رئیسه مجلس در تماس با نمایندگان برای اصل هشتاد‌وپنجی کردن بودجه ۹۹ از آن‌ها نظرخواهی می‌کند که بدعتی خطرناک و تیر خلاص به مجلس است.
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی درباره تماس چند روز اخیر هیئت رئیسه مجلس با نمایندگان مجلس درباره اصل هشتادوپنجی بودن لایحه بودجه ۹۹ گفت: متأسفانه هیئت رئیسه مجلس بدعتی خطرناک را آغاز کرده است و بنا دارد اختیار بررسی لایحه بودجه را به کمیسیون تلفیق تفویض کند.

وی افزود: طبق اصل ۸۵ سمت نمایندگی مردم در مجلس قائم به شخص است و قابل واگذاری به غیر نیست. این در حالی است که هیت رئیسه با نمایندگان تماس می‌گیرد تا موافقت آن‌ها را برای اصل هشتادوپنجی کردن لایحه بودجه سال آتی اخذ کند.
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: قطعاً این اقدام هیئت رئیسه مجلس خلاف قانون است؛ اصل ۸۵ شامل لایحه بودجه نمی‌شود و حتماً تیر خلاص به مجلس دهم است. سلیمی گفت: در موارد اضطرار آن هم با تصویب مجلس ممکن است عده‌ای از نمایندگان در موردی خاص به نیابت از سایرین بررسی موضوعی را بر عهده بگیرند، اما لایحه بودجه سال ۹۹ که مصوبه مجلس نیست که بتوان با آن چنین رفتاری کرد. وی افزود: تماس تلفنی با نمایندگان مجلس هم نمی‌تواند مصوبه تلقی شود چراکه در صحن، نمایندگان مخالف و موافق به استدلالات خود پرداخته و ادله‌شان را در تصمیم‌گیری‌ها بیان می‌کنند در حالی که چنین موضوعی در لایحه بودجه ۹۹ رخ نداده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: ما در لایحه بودجه سال آتی هیچ اضطراری را مشاهده نمی‌کنیم چراکه می‌توانیم چند دهم بودجه را طبق ماده ۱۸۲ آیین‌نامه داخلی مجلس تصویب کنیم.
سلیمی افزود: بودجه مهم‌ترین لایحه سنواتی مجلس است، این در حالی است که این لایحه که در دولت و کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده اشکالات فراوانی را دارد و به همین دلیل نمایندگان در صحن علنی مجلس کلیات آن را رد کردند.
وی با بیان اینکه متأسفانه هیئت رئیسه مجلس بنا دارد لایحه بودجه ۹۹ را که بیماری دارد به دست همان پزشک که معالجه او مقبول نیفتاده است، بدهد، لذا شکایت به «مشتکی عنه» سپردن خلاف رویه خردمندان است.
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: بدعت خطرناکی که هیئت رئیسه مجلس در اصل هشتادوپنجی کردن بودجه سال آتی دارد در طول تاریخ از زمان مشروطه تاکنون رخ نداده است.
سلیمی در پایان خواست نمایندگان مجلس زیر بار این سبک اعجاب‌آور هیئت رئیسه مجلس نروند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار