کد خبر: 993314
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
شهردار منطقه ۸ خبر داد:
شهردار منطقه هشت از آغاز عملیات استحکام بخشی و شروع پایدار سازی خانه تاریخی ارفع الملک جلیلی در خیابان شهید بهشتی خبر داد.
دکتر علی مدبر شهردار منطقه ۸، ضمن اعلام خبر فوق افزود: با عنایت به فرسودگی دیوار‌ها و ستون‌های خانه تاریخی ارفع الملک و امکان تخریب کلی این بنای ارزشمند، طی روز‌های اخیر عملیات استحکام بخشی و پایدار سازی ضلع شمالی این خانه توسط عوامل عمرانی شهرداری منطقه ۸ آغاز شده و با تکمیل عملیات پایدار سازی زمینه برای آغاز مرمت این خانه تاریخی فراهم خواهد شد.
وی هدف از اجرای برنامه استهکام بخشی را در راستای سرپا نگهداشتن و ممانعت از فروپاشی این خانه ارزشمند تاریخی دانسته و اظهار امیدواری نمود با همکاری مالک خانه ارفع الملک شاهد مرمت و احیاء خانه شهردار سابق تبریز باشیم.
مدبر با اشاره به وضعیت ثبتی این خانه تاریخی در فهرست آثار میراث فرهنگی گفت: طبق استعلامات انجام شده ضلع غربی و سردرب خانه جلیلی در فهرست میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است، ولی از آنجا که این خانه تاریخی متعلق به شهردار سابق تبریز بود و دارای ارزش معنوی زیادی است لذا منطقه هشت شهرداری تبریز بر آن است تا کل خانه تاریخی را از روند تخریبی پیش رو نجات دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر