کد خبر: 993289
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
رئیس اداره نظارت بر بهداشت مواد غذایی دامپزشکی استان البرز:
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرز گفت: ویروس کرونا به طور مستقیم بر دام و فرآورده‌های دامی تأثیری ندارد.

دکتر سید محسن ابوترابی با اشاره به اینکه ویروس کرونا به طور مستقیم بر دام و فرآورده‌های دامی تأثیری ندارد، اظهار کرد: این ویروس از دام به انسان و برعکس آن قابل انتقال نیست؛ در نتیجه از این بابت نگرانی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: اما در این میان بحث رعایت بهداشت فردی در سطح کشتارگاه‌ها، واحدهای بسته بندی فرآورده‌های خام دامی و دیگر بخش‌های زیرمجموعه دامپزشکی البرز اهمیت بالایی دارد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرز تاکید کرد: رعایت موارد بهداشتی مانند استفاده از دستکش، ماسک، کلاه و یا تن پوش مناسب قبل از شیوع ویروس کرونا در سطح تمامی کشتارگاه‌ها، واحدهای بسته بندی فرآورده‌های خام دامی و دیگر واحدهای زیرمجموعه دامپزشکی در سابق و قبل از شیوع کرونا ویروس نیز اجرایی شده بود.

ابوترابی با اشاره به اینکه کنترل‌های بهداشتی تشدید شده است، گفت: به عنوان نمونه در سطح کشتارگاه‌ها مسئولان مربوطه رفت و آمد کارگران از شهرهای دیگر به ویژه نقاط درگیر کرونا را برای مدتی متوقف کرده اند تا این شرایط سپری شود.

وی گفت: در سطح واحدهای بسته بندی فرآورده‌های خام دامی نیز ناظر و مسئولان فنی و بهداشتی دامپزشکی حضور دارند و مراقبت‌های لازم را اعلام می‌کنند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرز در خصوص کنترل واردات گوشت گرم از خارج کشور نیز گفت: در حال حاضر واردات نسبت به گذشته کمتر شده است، اما در این میان وارداتی که انجام می‌شود از سوی کشورهایی است که هنوز درگیر کرونا ویروس نشده اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار