کد خبر: 993236
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲
مردی که متهم است وحید مرادی شرور معروف تهران را در زندان به قتل رسانده است به مرگ محکوم شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، این پرونده یازدهم تیر‌سال‌۹۷، با قتل یکی از اشرار معروف تهران در یکی از سالن‌های زندان رجایی‌شهر تشکیل شد. با اعلام این خبر کارآگاهان پلیس به محل حادثه اعزام شدند. اولین بررسی‌ها نشان داد مقتول وحید مرادی نام دارد که با داشتن ۱۶‌سابقه کیفری در پرونده‌اش، آخرین بار اردیبهشت‌سال‌۹۷ از زندان آزاد شده‌بود. او دو ماه بعد از آزادی به اتهام قتل یکی از دوستانش هنگام فرار در مرز ایران و ترکیه دستگیر شده بود. متهم در حال سپری کردن دوران محکومیتش بود که در جریان درگیری با دیگر زندانیان، بر اثر اصابت پنج ضربه چاقو به قتل رسیده بود. با انتقال جسد به پزشکی قانونی، کارآگاهان با بررسی دوربین‌های مداربسته و تحقیق از شاهدان حادثه، ۱۷‌نفر از زندانیان را که در درگیری شرکت کرده بودند، بازداشت کردند تا اینکه در بازجویی از متهمان دو مظنون اصلی به نام‌های عباس و سعید که هر دو به اتهام قتل در زندان بودند مورد بازجویی قرار گرفتند، اما جرمشان را انکار کردند.

با انکار متهمان، اما بنا به گواهی شاهدان حادثه، برای سعید ۴۷‌ساله به اتهام مباشرت در قتل و دیگر متهمان به اتهام شرکت در نزاع‌دسته‌جمعی منجر به قتل، کیفرخواست صادر و پرونده به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

اولین جلسه رسیدگی که به صورت غیرعلنی در دادگاه برگزار شد، مادر مقتول از طرف خودش و فرزند چهارساله مقتول درخواست قصاص کرد. سپس سعید به اتهام مباشرت در قتل در جایگاه قرار گرفت و جرمش را انکار کرد. او در شرح حادثه گفت: «با وحید در زندان آشنا شدم. او در زندان به خودش لقب عقاب ایران داده‌بود و چند نوچه اجیر کرده بود تا همه زندانیان از دستورات او اطاعت کنند.» متهم در خصوص قتل گفت: «روز حادثه برای هواخوری به حیاط زندان رفته بودم که موقع برگشت به سلول متوجه شدم یکی از آشنا‌های وحید در سالن پایین را باز کرده است. بعد از باز شدن در سالن، مقتول همراه چند نفر از نوچه‌های خود در حالیکه آب و روغن داغ و سلاح سرد در دست داشتند به ما حمله کردند. در آن درگیری قصد دفاع از خودمان را داشتیم که ناگهان وحید روی زمین افتاد. باور کنید، ندیدم چه کسی به وحید چاقو زد.»

در ادامه دیگر متهمان نیز از خودشان دفاع کردند. در پایان هیئت قضایی با توجه به مدارک موجود در پرونده متهم را به قصاص محکوم کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار