کد خبر: 993230
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷
سارق حرفه‌ای و همسرش که با همدستی دو زن دیگر باند سرقت خانوادگی به راه انداخته بودند یک به یک بازداشت شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، ۱۷‌دی‌ماه امسال زن جوانی وارد کلانتری‌۱۱۲ ابوسعید شد و گزارش سرقت گوشی تلفن همراهش را اعلام کرد. وقتی پرونده به پایگاه‌هشتم پلیس‌آگاهی ارسال شد، زن جوان جزئیات بیشتری از حادثه را شرح داد. او گفت: در ایستگاه متروی حسن‌آباد وقتی از مترو پیاده و متوجه شدم که گوشی تلفن همراهم سرقت شده است. بعد از آن بود که با شماره خودم تماس گرفتم که مردی جوان به تماسم جواب داد و گفت که گوشی‌ام را از رهگذری خریده و حاضر است در قبال گرفتن یک‌میلیون تومان آن را به من برگرداند. من هم قبول کردم و پول را به شماره حسابی که در اختیارم گذاشته‌بود، واریز کردم. بعد از واریز شدن پول دوباره با شماره خودم تماس گرفتم. آن مرد این بار درخواست پول بیشتری کرد و گفت اگر‌پول را به حسابش واریز نکنم دیگر گوشی را به من پس نمی‌دهد. من هم گوشی تلفن همراهم و پولم را از دست داده‌بودم، برای همین دیگر به آن مرد اعتماد نکردم و تصمیم به شکایت گرفتم.

بعد از مطرح شدن شکایت و درحالی که تحقیقات پلیس در جریان بود شکایت‌های مشابهی به پلیس گزارش شد. تحقیقات حکایت از این داشت که متهم به همین شیوه در حال اخاذی کردن از مالباختگان است. با اطلاعاتی که شاکیان پرونده‌ها در اختیار پلیس گذاشتند مأموران موفق شدند متهم را که مهیار نام داشت و یکی از مجرمان حرفه‌ای بود شناسایی کنند. در شاخه دیگری از تحقیقات مخفیگاه متهم ۳۱‌ساله در شهرستان بهارستان شناسایی و هفتم بهمن‌ماه بازداشت شد. مأموران پلیس در بازرسی از مخفیگاه متهم موفق شدند ۱۵‌گوشی تلفن همراه سرقتی و اوراق شناسایی متعلق به افراد غیر را کشف کنند.

مهیار در اولین بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی با همدستی همسرش سمیه ۳۵‌ساله و دو زن دیگر که از اعضای خانواده‌اش بودند به نام‌های سمیرا ۲۶‌ساله و اشرف ۳۹‌ساله اعتراف کرد. مهیار گفت از مدتی قبل بود که تصمیم به تشکیل باندی گرفته‌بود که اعضای آن را زنان تشکیل دهند برای همین از همسرش و زنانی از بستگانش استفاده کرده است. مهیار ادامه داد: به همراه همسرم سمیه، سمیرا و اشراف در ایستگاه‌های اتوبوس و مترو پرسه می‌زدیم و در فرصت مناسب گوشی تلفن مسافران یا کیف آن‌ها را سرقت می‌کردیم. در مواردی که گوشی سرقت می‌کردیم مالباختگان با تلفن همراهشان تماس می‌گرفتند که من می‌گفتم حاضرم در قبال گرفتن پول گوشی را به او برگردانم که بیشتر آن‌ها قبول می‌کردند و پول را به شماره حسابی که در اختیارشان می‌گذاشتم واریز می‌کردند. بعد از واریز شدن پول دیگر گوشی را به آن‌ها پس نمی‌دادم و به این شیوه علاوه بر سرقت گوشی پولشان را هم به جیب می‌زدیم.

سرهنگ کارآگاه علی عزیز‌خانی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی گفت: در حال حاضر ۳۵‌نفر علیه اعضای این باند شکایت کرده‌اند که ارزش ریالی پرونده ۳۰۰‌میلیون تومان است. وی ادامه داد: تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر اعضای باند به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه‌۱۲ تهران در پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران جریان دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار