کد خبر: 993207
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
صادق زیباکلام که دستش برای دفاع از دولت، خالی است، رو به جدل آورده و می‌گوید: «دوست دارم واقعاً ببینم که اصولگرایان بعد انتخابات ۱۴۰۰ چه کار می‌کنند؟»

زیباکلام در یک مصاحبه، با پیش‌بینی پیروزی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ می‌گوید: «اصولگرایان تا آخر دنیا نمی‌توانند بار مشکلات و بحران‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، که کشور را فرا گرفته بر سر دولت روحانی بریزند. مجلس دهم تا سه ماه دیگر به پایان می‌رسد، بعد از آن عمر دولت روحانی یک سال دیگر تمام می‌شود و یک دولت کاملاً اصولگرا سرکار می‌آید بنابراین از ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ کل ارکان حاکمیت در اختیار اصولگرایان قرار می‌گیرد. سؤال من این است که بعد از آن اصولگرایان می‌خواهند بار مشکلات و بحران را به گردن چه کسی بیندازند؟»

در واقع زیباکلام انتظار دارد که کسی مطالبه‌ای از قوه مجریه که اداره کشور را برعهده دارد، نداشته باشد و بابت مشکلات کشور مورد سؤال و نقد قرار نگیرد. او در ادامه می‌گوید: «برای من جالب است که اصولگرایان بعد از ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ چه کار می‌خواهند بکنند، چگونه می‌خواهند تحریم‌ها را جا به جا کنند؟ چطور می‌خواهند صادرات نفت ایران را بالا ببرند؟ چطوری می‌خواهند پول حاصل از فروش نفت را از طریق سیستم مالی و پولی بین المللی وارد کشور کنند؟ با تورم و بیکاری چه کار خواهند کرد؟ چون آن زمان دیگر دولت روحانی، اصلاح طلبان، مجلس دهم و فراکسیون امید نیستند که اصولگرایان مشکلات کشور را به آن‌ها حواله بدهند. من معتقدم اصولگرایان هیچ چاره‌ای ندارند که بی سروصدا با ترامپ کنار بیایند.»

زیباکلام همان نسخه‌ای را برای اداره کشور توسط اصولگرایان می‌پیچد که خود هفت سال است اجرا می‌کنند و نتیجه‌اش به قول خود زیباکلام شده همین بیکاری و تورم و تحریمی که نمی‌دانند با آن چه کار کنند! در ادامه هم روشن می‌کند که اصلاح طلبان به جای خیر و صلاح کشور، دنبال محکوم نشدن خودشان هستند: «بعضی از اصلاح طلبان می‌گویند ما اشتباه می‌کنیم که وارد انتخابات می‌شویم بگذاریم تمام امور مملکت دست خود اصولگرا‌ها باشد که بهانه‌ای برای حمله به ما نداشته باشند.» فقط دو نکته را زیباکلام فراموش کرده؛ اول پاسخ به این سؤال که چرا مردم در سال ۱۴۰۰ اقبالی به اصلاح طلبان نخواهند داشت و یک رئیس جمهور اصولگرا انتخاب می‌کنند؟ دوم هم با کمی جدل و کمی طنز، اینکه آیا نمی‌شود دولت اصولگرای بعدی هم مثل روحانی و سایر اصلاح طلبان و دولتمردان تدبیر و امید، تا همیشه، تقصیر همه مشکلات را به گردن «دولت قبل» بیندازند؟ چرا روحانی توانست، اصولگرایان نتوانند؟!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار