کد خبر: 993183
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
آلمان یکی از مهمترین نمایشگاه‌های گردشگری جهان را برای جلوگیری از شیوع گسترده‌تر ویروس کرونا، کنسل کرد.
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين:  نمایشگاه ITB قرار بود از روز چهارشنبه ۱۴ اسفندماه در شهر برلین به مدت پنج روز برگزار شود. پیش بینی شده بود بیش از ۱۰ هزار شرکت کننده از ۱۸۰ کشور در این رویداد جهانی شرکت کنند. ایران بیشتر از یک دهه است مستمر در این نمایشگاه حضور دارد.

این نمایشگاه به عنوان بورس گردشگری جهان شناخته می‌شود. برآورد شده بود ITB امسال حدود ۷ بیلیون یورو درآمد حاصل کند. سال گذشته حدود ۱۶۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کرده بودند.

برخی مسؤولان دولت فدرال آلمان در یک هفته گذشته بار‌ها به مسؤولان نمایشگاه برلین درباره خطر شیوع بیشتر ویروس کرونا در صورت برگزاری رویداد هشدار داده و خواسته بودند آن را به زمان دیگری موکول کنند که سرانجام با تصمیم وزارتخانه‌های بهداشت و اقتصاد دولت فدرال آلمان، ITB برلین لغو شد و زمان اجرای آن تا سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاد.

نمایشگاه برلین پیش‌تر شهر‌های آلوده در کشور‌های چین، ایران و کره جنوبی را مشخص کرده بود و از شرکت کنندگان خواسته بود پیش از حضور در این رویداد، برگه سلامت تهیه کنند. علاوه بر این اعلام شده بود در صورت سفر به یکی از شهر‌های ووهن در چین، یا قم در ایران و دیگر شهر‌های آلوده در کره جنوبی و ایتالیا، اجازه حضور در این نمایشگاه به آن‌ها داده نمی‌شود.

مسؤولان بهداشت شهر برلین از برگزارکنندگان این نمایشگاه خواسته بودند اثبات کنند شرکت کنندگان از مناطق آلوده به ویروس کرونا شرکت نمی‌کنند و کنترل‌های شدیدی در این زمینه داشته باشند.

مرکز نمایشگاه برلین سرانجام در بیانیه‌ای رسما اعلام کرد که قادر به اجرای چنین تدابیری نیست و نمایشگاه گردشگری ۲۰۲۰ را تنها به توصیه مقامات بهداشتی این کشور و با هدف حفظ سلامتی شرکت کنندگان و شهروندان لغو می‌کند.

یکی از اعضای مرکز نمایشگاهی برلین نیز تعطیلی این مرکز و نمایشگاه گردشگری ITB را در ۵۴ سال گذشته، اقدامی بی سابقه دانسته است.

آلمان تا کنون ابتلای حدود ۳۰ نفر از شهروندان این کشور به ویروس کرونا را تایید کرده است. این ویروس که یک ماه پیش از شهر ووهان چین آغاز شده، کشور‌های بسیاری را در آسیا، اروپا و آمریکا آلوده کرده است.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار