کد خبر: 993098
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های برای مصون‌سازی مردم از بیماری کرونا
مدیر پدافند غیرعامل و بحران شهرداری سنندج گفت: تمام ظرفیت‌های شهرداری را برای مصون‌سازی مردم از بیماری کرونا بکار خواهیم گرفت.

اسعد فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج اظهار کرد: قبل از ورود این بیماری به کشور با توجه به برنامه‌های ابلاغی و  برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی سازمان پدافند غیرعامل کشور و شورای پدافند غیرعامل استان با محوریت قرارگاه زیستی شهرداری سنندج نیز در حوزه‌های مختلف فعالیت خود را شروع کرده و متناسب با موقعیت بروز رسانی می‌کند. 

وی اظهار داشت: شست‌وشو و ضدعفونی کردن ناوگان اتوبوسرانی و ایستگاه‌های سطح شهر، پایانه‌های مسافربری، سرویس‌های بهداشتی در پارک‌ها و معابر بصورت مداوم در اختیار گذاشتن سازه‌های تبلیغاتی در جهت ارتقای سطح آگاهی شهروندان برای پیشگیر از این بیماری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی نمونه‌های از فعالیت‌های شهرداری در داخل شهر است. 

به گفته فرهادی، با توجه به حضور قابل توجهی ارباب رجوع در ساختمان‌های شهرداری و سازمان‌های تابعه در این روزهای پایانی سال، توزیع بسته‌های بهداشتی و ضد عفونی کردن محیط‌های اداری نیز بخش از فعالیت‌های درون سازمانی شهرداری بوده است. 

وی همراهی و همسویی تک‌تک شهروندان سنندجی را در پیشگیری از شیوع این بیماری تعیین کننده خواند و افزود: یقینا بدون همراهی مردم هیچ برنامه‌ای به نتیجه نخواهد رسید.

وی گفت: از تک تک شهروندان خواهشمندیم در روزهای پایانی سال ضمن احترام  به همه آداب و رسوم  و باورهای منطقه از مراجعه  غیر ضروری به اماکن عمومی به ویژه  بهشت محمدی و خوددداری نمایند. 

وی بیان کرد: طی هماهنگی که با اداره کل پدافند غیر عامل، قرارگاه زیستی و فرمانداری صورت گرفته است در صورت نیاز  قطعا محدودیت‌های برای تجمع‌های شهروندان در اماکن عمومی انجام خواهیم داد که انتظار همراهی بیشتری از شهروندان داریم. 

فرهادی توجه به دریافت اطلاعات و داده‌های علمی و مهم موثق را بسیار تعیین کننده خواند و افزود: تنها درخواستی که از شهروندان داریم این است تمامی داده‌های علمی را تنها از دانشگاه علوم پزشکی و وزارتخانه تخصصی و از طریق رسانه‌های رسمی دریافت نمایند و معیار عمل خود قرار دهند. 

وی برخی شایعه پراکنی‌ها از سوی افراد غیر متخصص و غیر مسوول را در این مقطع زمانی و ایجاد ترس بیش از حد را در افکار عمومی بسیار ناشایست خواند و گفت: خود شهروندان با جلوگیری از باز نشر این پیام‌های غیرموثق می‌توانند داده‌های غیر علمی و غیر کاربردی را در افکار عمومی حذف کنند. 

مدیر پدافند غیر عامل شهرداری، رعایت بهداشت فردی و نکات اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی را بسیار بسیار تعیین کننده خواند و ضمن تقدیر و تشکر از حضور همیشگی زحمت‌کشان این عرصه در این روزها در کنار شهروندان  کردستانی اظهار داشت: با توجه به تخصصی بودن مقابله با این بیماری، همه  واحدهای زیر مجموعه شهرداری بنا به نوع فعالیتی که می‌توانند برای کنترل این ویروس در سطح شهر در کنار دانشگاه علوم پزشکی و مردم هستند. 

وی در پایان تمامی فعالیت‌های حوزه پدافند غیر عامل در کشور بویژه در شهرداری‌ها بجز موارد آموزشی و اطلاع‌رسانی را مطالعاتی، زیرساختی و علمی و تدوین برنامه و بدور از تبلیغات خواند و گفت: هر آنچه برنامه‌ریزی و مسوولیت برای حوزه پدافند غیر عامل شهرداری ابلاغ شده، با تمام توان عملیاتی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر