کد خبر: 993065
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
واکنش «موسوی» به ادعاهای وزیر خارجه آمریکا
سخنگوی وزارت خارجه ادعای وزیر خارجه آمریکا مبنی بر کمک به ایران به منظور مقابله با کرونا را حرکتی تبلیغاتی، ریاکارانه و مضحک خواند که با اغراض سیاسی و به منظور فریب افکار عمومی جهانیان انجام می‌شود.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به ادعای مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا برای کمک به ایران در خصوص ویروس کرونا و قبل از آنکه به ایران اعلام شود در رسانه‌ها اعلام شده و روی آن تبلیغات وسیع انجام شد را یک حرکت تبلیغاتی و ریاکارانه خواند که با اغراض سیاسی و به منظور فریب افکار عمومی جهانیان صورت می‌گیرد.

سید عباس موسوی افزود: ادعای کمک به ایران برای مقابله با کرونا از سوی کشوری که با تروریسم اقتصادی خود باعث فشار‌های گسترده بر مردم ایران شده و حتی راه خرید دارو و تجهیزات پزشکی را مسدود کرده است، ادعایی مضحک و یک بازی سیاسی - روانی است.

این دیپلمات ارشد ایرانی اضافه کرد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور تامین نیاز‌های دارویی و بهداشتی کشور و مقابله با ویروس کرونا در تماس نزدیک با بسیاری از کشور‌ها بوده و تاکنون بخش قابل توجهی از نیاز‌های کلیدی کشور شامل یکصد هزار کیت تشخیص، ماسک‌های ویژه جراحی، دستگاه‌های تنفس مصنوعی و ... از طریق کشور‌های دوست تامین شده و محموله‌های دیگری نیز در راه است که به موقع اطلاع رسانی خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: مقابله با ویروس کرونا، که اکنون به یک اپیدمی جهانی تبدیل شده و کشور‌های زیادی را در بر گرفته است، نیازمند یک اراده جهانی و همکاری وسیع بین المللی است و نه حرکات نمایشی که با اغراض سیاسی و با سواستفاده از رنج و عذاب بیماران و آسیب دیدگان صورت می‌گیرد.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا امروز جمعه هم در یک جلسه استماع در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شد که ایران از زیرساخت‌های مناسب بهداشتی برخوردار نیست. او همچنین مدعی شد که ایالات متحده برای مبارزه با کرونا به ایران پیشنهاد کمک داده است.

گفتنی است تاکنون یک محموله کمک‌های چین شامل ۲۰ هزار کیت تشخیص کرونا وارد ایران شد و این محموله امروز به ایران تحویل داده شد. دومین محموله کمک‌های پزشکی چین شامل بیش از ۵۰ هزار کیت پیشرفته تشخیص سریع کرونا و دستگاه‌های اکسیژن ساز امشب با پرواز باری ماهان از گوانگجو عازم تهران می‌شود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار