کد خبر: 993060
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
نخستین فوت بر اثر کرونا در استان
رئیس دانشکده علوم پزشکی تبریز گفت: طی شب گذشته نیز دو نفر مثبت اعلام شد و تا این لحظه ۸ نفر به‌صورت قطعی ثبت اعلام‌ شده و تا این لحظه یک نفر از این افراد متأسفانه فوت کرده است.

محمدحسین صومی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با شبکه سهند در خصوص آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان، با بیان اینکه تا این لحظه ۶ نفر اعلام‌شده بود، اظهار داشت: طی شب گذشته نیز دو نفر مثبت اعلام شد و تا این لحظه ۸ نفر به‌صورت قطعی ثبت اعلام‌شده و تا این لحظه یک نفر از این افراد متأسفانه فوت کرده است.

وی با تأکید بر این‌که افراد مشکوک تا زمان اعلام قطعی آزمایش مشکوک عنوان می‌شوند، گفت: از این رو اگر فردی را در زمان دفن با رعایت شرایط دفن می‌کنیم به‌منزله مثبت بودن بیماری فرد نیست و تنها به‌منظور رعایت جوانب احتیاط است، تنها زمانی قطعی است که مثبت اعلام شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تبریز ادامه داد: قطعاً بر اساس اپیدمیولوژی این بیماری هفته آینده با افزایش بیماران روبه‌رو خواهیم بود، اما خوشبختانه زیرساخت‌های آذربایجان شرقی برای پذیرش و مداوای بیماران آماده بوده و همکاران و پرسنل درمانی ۲۴ ساعته آماده خدمت هستند و تلاش ما ارائه خدمات مناسب برای بیماران است. 

وی با تأکید بر اینکه مردم بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنند، گفت: همه بیمارستان‌های استان باید بیماران را پذیرش و مداوا کنند.

صومی خاطرنشان کرد: گاهی می‌شنویم که می‌گویند چرا بیماران در کلیبر، هشترود، ملکان بستری کرده‌ایم، باید گفت بستری بیماران در بیمارستان‌های شهرستانی به‌منزله تبدیل آن مجموعه به محل درمان بیماران کرونایی نیست چراکه هرکسی که مشکوک باشد و به بیمارستان مراجعه کند بیمارستان موظف به پذیرش، قرنطینه و انتقال آن به تبریز است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر