کد خبر: 993016
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
فرمانده سپاه روح الله خبر داد
فرمانده سپاه روح الله با اشاره به آمادگی کامل سپاه استان برای پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

فرمانده سپاه روح الله با اشاره به آمادگی کامل سپاه استان برای پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله اظهار کرد:از ابتدای مطرح شدن بیماری کرونا در کشور مجموعه سپاه استان در کنار سایر دستگاه های مسئول آمادگی خود را برای مقابله با این ویروس اعلام کرد و به منظور انجام اقدام منسجم قرارگاهی با عنوان "قرارگاه زیستی استان" تشکیل شده که سپاه روح الهه استان در کنار سایر دستگاه های دیگر موضوعات را پیگیری می کند.

وی افزود: همچنین یک رزمایش عمومی با همت و ظرفیت گسترده بسیج برای آموزش و بالا بردن سطح آگاهی مردم استان برنامه ریزی شد که تاکنون توانسته ایم بخش عمده ای از  مردم استان را در این رزمایش از روش های مقابله و پیشگیری از این بیماری آگاه کنیم.

فرمانده سپاه روح الله با اشاره به ظرفیت نیروهای کادر پیشکسوت بهداری سپاه در این خصوص بیان کرد: با توجه به اعلام آمادگی که پیشکسوتان همیشه در صحنه استان برای مبارزه با این ویروس انجام دادند یک سازماندهی برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی انجام شد.

وی با بیان اینکه کلیه مراکز درمانی سپاه استان برای ارائه خدمات در آماده باش کامل هستند، گفت: این اعلام آمادگی از ابتدای کار انجام شده و کلیه مراکز درمانی برای انجام هرگونه معاینات پزشکی آماده هستند.

کریمی با اشاره به تشکیل قرارگاه شفا، بیان کرد: این قرارگاه به منظور انجام سایر اقدامات شامل رصد و پایش، آشکارسازی، هشداردهی، تشخیص، تصمیم و عملیات، کنترل، حفاظت و پیشگیری، امداد و نجات، درمان، بازیابی و بازتوانی منابع، محدودسازی و رفع آلودگی در برابر این تهدید زیستی تشکیل شده است.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد سپاه استان حمایت همه جانبه از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با این ویروس است، گفت: باید میزان آموزش و سطح آگاهی مردم در این خصوص بالا رود و ما قطعا توانایی کنترل ویروس کرونا در کشور را داریم چراکه از ظرفیت ها و توانمندی های علمی خوبی در این خصوص برخوردار هستیم.

فرمانده سپاه روح الله، اطلاع رسانی درست، آموزش صحیح و پرهیز از ایجاد هراس را از مهمترین ارکان برخورد با کرونا خواند و ادامه داد: کلیه آحاد مردم در راستای حفظ بهداشت عمومی و فردی باید اهتمام داشته باشند و هرگونه اخبار مربوط به این بیماری را از مراجع رسمی پیگیری کنند.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر