کد خبر: 992859
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران گفت: تمام مرخصی مدیران ارشد استان تهران تا اطلاع ثانوی لغو شد.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: دکتر زالی در جلسه هماهنگی مقابله با کرونا در استان تهران در تشریح مصوبات این جلسه، اظهار کرد: بنا بر مصوبه این جلسه، تمام مرخصی مدیران ارشد استان تهران تا اطلاع ثانوی لغو شد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران افزود: همچنین قرار بر این شد تمام دستگاه‌های اجرایی اقدامات به عمل آمده و پیشنهادات خود را در روز‌های آتی به ستاد مقابله با کرونا استان تهران اعلام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: نظر فنی اعضای این ستاد این بود که با هماهنگی ستاد مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت، استمرار تعطیلی مدارس و مؤسسات آموزش عالی در استان تهران مورد توجه قرار گیرد، زیرا در تهران حجم زیادی از مراجعات مردمی را به دستگاه‌های مختلف داریم.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد استمرار تعطیلی مراکز از جمله سینماها، سالن‌های تئاتر، کنسرت و فضا‌های فرهنگی که منجر به تجمع شهروندان است، پیشنهاد تعطیلی نماز جماعت در مساجد، پیشنهاد تعطیلی دوره‌ای نماز‌های جمعه در شهر تهران و شهر‌های تابعه استان تهران، پیشنهاد تعطیلی موقت زیارت امام‌زادگان و بقاع متبرکه در استان تهران و همچنین پیشنهاد توقف هرگونه زمینه تجمع در ابعاد مختلف که فکر می‌کنیم منجر به سرایت این ویروس شود، از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

زالی ادامه داد: قرار بر این شد تمام دستگاه‌های اجرایی افراد در معرض خطر خود را شناسایی و با استفاده از آموزش‌های بهداشتی و درمانی به نحوی عمل کنند که بتوانند این افراد از کاهش ساعت کاری یا مرخصی اجباری، بهره ببرند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران تصریح کرد: برای کارکنانی که از جانبازان شیمیایی هستند نیز مصوب شد تمام دستگاه‌های اجرایی موظف شوند با اعطای مرخصی اجباری بدون احتساب سنوات به این افراد، اقدام به ترخیص آن‌ها کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی متذکر شد: قرار بر این شد تمام دستگاه‌های اجرایی در تهران مانند شهرداری، بانکها، شعب تأمین اجتماعی که خود واجد خدمات بهداشتی ـ درمانی هستند، مجموعه کلینیک و خدمات سرپایی و بعضاً درمانی خود را در اختیار این ستاد قرار دهند.

وی یادآور شد: استاندار تهران نیز تأکید داشت که اقدامات تشویقی و حمایتی برای پزشکان و کارکنان مراکز درمانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، به صورت ویژه دیده شود.

زالی بیان کرد: پیشنهاد دادیم قوه‌قضائیه درباره زندانیانی که در تهران هستند با توجه به غربالگری و طبقه‌بندی جرایم کیفری و به شرط گواهی صحت توسط مبادی بهداشت و درمان درون زندان، اجازه مرخصی به زندانیان دهد تا بتوانند بار قابل توجهی از تجمعات کم شود.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار