کد خبر: 992803
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان:
دکتر جعفر قیصری گفت: در شرایطی که بسیاری از صنایع قدرت رقابت ندارند، فارغ التحصیلان دانشگاهی می توانند نقش مهمی دراقتصاد دانش بنیان به این نیاز پاسخ دهند.

 

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل ازروابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، دکتر جعفر قیصری در اولین جلسه این کمیسیون با اشاره به این که اقتصاد دانش‌بنیان در اقتصاد ملی و کمک به اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی نقش مهمی داشته است، اظهار کرد: در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تاکنون ۷هزار شغل ایجاد شده است.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افزود: در شرایطی که بسیاری از صنایع قدرت رقابت ندارند، دستاورد اشتراک نخبگان، شرکت‌های دانش بنیان و صنایع می‌تواند به این نیاز پاسخ دهد.

وی در ادامه گفت: اتاق بازرگانی به عنوان یک نهاد اساسی در صنایع، معادن و کشاورزی به عنوان نقطه اتصال بین سه ضلع اتاق بازرگانی، انجمن شرکت‌های دانش بنیان و شهرک می‌تواند بسیار مفید باشد.

دکتر حمیدرضا قلمکاری نیز در این جلسه گفت : اقتصاد دانش بنیان، اقتصادی است که به طور مستقیم بر تولید، توزیع و استفاده از دانش و اطلاعات متمرکز باشد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات انجام گرفته، پایدارترین اقتصادها در جهان مربوط به اقتصادهای دانش محور است، اظهار کرد: در این میان کسب و کارهای کوچک دانش‌بنیان، محرک و توسعه این اقتصادها هستند.

وی ادامه داد: اشتغال در بنگاه‌های کوچک به ویژه شرکت‌های فناور در دوران رکود و التهاب اقتصادی، پایدارتر از اشتغالی است که توسط بنگاه‌های بزرگ ایجاد شده است.

قلمکاری با ارائه گزارشی از شرایط کنونی اقتصاد دانش بنیان در جهان و مقایسه اجمالی با اقتصاد دانش بنیان در کشور گفت: اقتصاد دانش بنیان یکی از راه‌های نجات اقتصاد کشور است و پرداختن به این موضوعات ضرورت دارد.

کمیسیون اقتصاد دانش بنیان با تلاش شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی اصفهان و انجمن شرکت‌های دانش بنیان در اتاق ایران تشکیل شد.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار