کد خبر: 992802
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان:
دکتر منصور کیمیایی درجلسه هم اندیشی و برنامه ریزی ممیزی کارخانه های صادرکننده فرآورده های لبنی استان اصفهان ازصادرات بیش از 13 هزار تن خامه پاستوریزه به کشور روسیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان؛ جلسه هم اندیشی و برنامه ریزی ممیزی کارخانه های صادر کننده فرآورده های لنبی استان با حضور مدیران عامل و کیفیت، مسئولین فنی و بهداشتی دامپزشکی کارخانه های تولیدی روز سه شنبه 6 اسفند ماه در محل سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان برگزار گردید.

دکتر منصور کیمیایی رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان ابتدای این نشست  پیرامون رشد چشمگیر صادرات فرآورده های خام دامی از استان اصفهان به اقصی نقاط جهان سخن گفت و کسب موفقیت های روز افزون کارخانه های لبنی استان در زمینه صادرات را مرهون تلاش شبانه روزی برشمرد و از زحمات آنان تشکر و قدردانی نمود.

وی به نقش و جایگاه شیر و دیگر فرآورده های لبنی در تامین سهم پروتئین انسان اشاره کرد و  افزود: برخلاف اِعمال تحریم های ظالمانه بر علیه کشور عزیزمان، جمعی از تولیدکنندگان در زمینه صادرات فرآورده های غیر نفتی ورود پیدا نموده اند که این موضوع علاوه بر رونق صنعت، اشتغال زایی، تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را در پی داشته است و دامپزشکی همچون گذشته حمایت و همکاری همه جانبه با صادرکنندگان فرآورده های خام دامی را اعلام می دارد.

دکتر کیمیایی به اهمیت توسعه بازارهای صادراتی فرآورده های لبنی اشاره نمود و تصریح کرد: قرارگرفتن در این نقطه حاصل زحمت جمعی در بخش های مختلف همچون دامداری ها، کارخانه ها، دامپزشکی و ... بوده و ضروریست علاوه بر توسعه، همگی بر حفظ بازار صادراتی در کشورهای مختلف تلاش نماییم.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان به قوانین تجارت بین الملل و اعتماد شکل گرفته از سوی کشورهای وارده کننده فرآورده های لبنی از کشورمان اشاره کرد و هدف از تشکیل این نشست را هم اندیشی و هم افزایی در راستای حضور کارشناسان ممیزی کشور روسیه در 3 ماهه اول سال آتی عنوان نمود.

در ادامه دکتر وحید مقدس رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی  و دکتر وحید رضا خامسی پور رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره کل دامپزشکی استان پیرامون رعایت حداکثری ضوابط و شرایط لازم در راستای صادرات فرآورده های لبنی از دامداری ها تا کارخانه و... مطالبی را بیان نمودند.

سپس مدیران عامل و مسئولین فنی و بهداشتی دامپزشکی کارخانه های فرآورده های لبنی حاضر در این نشست، ضمن تقدیر و قدرانی از حمایت های همه جانبه و مستمر اداره کل و شبکه های دامپزشکی استان اصفهان به جهت تسهیل روند صادرات و اعطای مجوزها در حدقل زمان ممکن، در مبحثی دیگر مشکلات و دغدغه های موجود را بیان نموده و همگی بر فراهم نمودن مقدمات لازم جهت حضور کارشناسان ممیزی روسی در کشورمان تاکید داشتند.

دکتر محمد کشتکار معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان نیز به تولید روزانه بیش از 3 هزار و 300 تن شیر خام در سطح استان اصفهان معادل 10 درصد تولید کل کشور اشاره و تصریح نمود: بیش از 70 درصدی شیر خام تولیدی از گاوداری های صنعتی به دست می آید که این موضوع اهمیت بیش از پیش صادرات را نمایان می سازد.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 13  هزار تن خامه پاستوریزه و استریل با نظارت های بهداشتی دامپزشکی(صدور بیش از 700 برگ گواهی بهداشتی و قرنطینه ای صادراتی) به کشور روسیه صادرگردیده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان در پایان با عنایت به افزایش 40 درصدی میزان صادرات فرآورده های خام دامی نسبت به سال گذشته، بر حمایت مجموعه دامپزشکی از ارکان مختلف تولیدی تاکید کرد و تلاش متولیان امر در راستای افزایش سهم محصولات در سبد صادراتی استان را خواستار شد.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار