کد خبر: 992781
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۸
از برکناری سرپرست تا استعفای فرهاد مجیدی از استقلال
آژیر قرمز در اردوگاه آبی‌ها به صدا درآمده است. جلسه‌ای که سه‌شنبه شب با حضور چند نفر از اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال برگزار شد و حاصلش استعفای خلیل‌زاده سرپرست باشگاه، انتخاب غیررسمی علی فتح‌الله‌زاده به عنوان مدیرعامل جدید، برکناری سعید رمضانی از سرپرستی تیم و استعفای غیررسمی فرهاد مجیدی بود!
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: مجمع سالانه باشگاه استقلال روز دوشنبه برگزار شد و یک روز پس از آن نیز هیئت مدیره تشکیل جلسه داد. مبحث اصلی این جلسه انتخاب مدیرعامل جدید بود و در حالی که گفته می‌شود کار انتخاب فتح‌الله‌زاده به پایان رسیده بود، اما در نهایت این اتفاق رخ نداد تا گزینه اصلی مدیرعاملی همچنان در حسرت رسیدن به صندلی ریاست باشگاه باقی بماند.

جلسه سه‌شنبه شب در شرایطی خاص برگزار شده است؛ بعد از موافقت اعضای حاضر در جلسه هیئت مدیره آبی‌ها با علی فتح‌الله‌زاده تماس گرفته می‌شود تا تأیید نهایی او را بگیرند. نکته عجیب اینکه گزینه‌ای که ماه‌ها به دنبال رسیدن به پست مدیرعاملی بود پاسخ تماس‌ها را نمی‌دهد تا این بحث منتفی شود. در این بین عبدالرضا موسوی تنها عضو هیئت مدیره بود که در این خصوص اظهارنظر کرد. موسوی در صفحه اینستاگرامش به اتفاقات این جلسه پرحاشیه اشاره کرده است: «در مورد انتخاب مدیرعامل صحبت کردیم و حتی مدیرعامل تا یک قدمی انتخاب هم رفت، ولی بیش از دو ساعت منتظر وی بودیم که صورتجلسه را امضا و به وزارت ورزش ارسال کنیم، متأسفانه او تلفنش را جواب نداد و خلف‌وعده کرد، اما بعد از پایان جلسه تماس گرفت و ادعا کرد می‌تواند در نشست حاضر شود، ولی دیگر دیر شده بود. من هم از انتخاب این شخص منصرف شدم و به امید خدا رایزنی برای انتخاب مدیرعامل جدید باشگاه را آغاز می‌کنیم.» بعد از انتشار این پست بود که اسماعیل خلیل‌زاده از سرپرستی باشگاه استعفا داد تا از این پس تنها به عنوان رئیس هیئت مدیره استقلال به کارش ادامه دهد.

فتح‌الله‌زاده که عضو هیئت مدیره باشگاه نیز هست در گفتگو با تسنیم به صحبت‌های موسوی اینطور واکنش نشان داد: «این صحبت‌ها به باشگاه استقلال لطمه می‌زند و درست نیست. باشگاه استقلال باید مثل گذشته به یک نفر واگذار شود، مثل دوران سعیدلو که سرپرست کل باشگاه بودم و همه تصمیمات را می‌گرفتم و پاسخگو نیز بودم. نتیجه‌اش هم قهرمانی‌های آن زمان بود، اما وقتی قانون تصویب می‌شود که تصمیمات با نظر اعضای هیئت مدیره گرفته شود باید به آن احترام گذاشت. وقتی اکثریت اعضا رأی می‌دهند همه باید احترام بگذارند و تمکین کنند. اگر شرایط در هیئت مدیره اینگونه باشد من نمی‌توانم ادامه دهم. دوست داشتم به باشگاه کمک کنم، نه اینکه ژست مدیریت بگیرم و بگویم مدیرعامل استقلال هستم. موسوی، چون کار آزاد کرده، سریع می‌خواهد تصمیم بگیرد، اما آدم باید به نظرات دیگران هم احترام بگذارد. اگر حرفی هم بزنیم ناراحت می‌شود و زود به او برمی‌خورد.» رئیس هیئت مدیره استقلال فتح‌الله‌زاده را مدیرعامل جدید آبی‌ها نامید. خلیل‌زاده که از سرپرستی باشگاه استعفا داده دیروز در گفتگو با شبکه خبر در خصوص وضعیت مدیریت این باشگاه گفت: «در جلسه هیئت مدیره اصرار کردم که از سرپرستی باشگاه کنار بروم و دوستان هم این موضوع را پذیرفتند که من دیگر سرپرست نباشم و در قالب رئیس هیئت مدیره به کارم ادامه دهم. فردی باید مدیرعامل استقلال شود که شبانه‌روز در اختیار استقلال باشد. فتح‌الله‌زاده با من صحبت کرده و پذیرفته که مدیرعاملی استقلال را قبول کند و فکر کنم نهایتاً تا امروز حکم مدیرعاملی او صادر شود.»

حواشی استقلال به اینجا ختم نمی‌شود؛ برکناری سعید رمضانی از سرپرستی تیم همان اتفاقی است که با واکنش تند فرهاد مجیدی روبه‌رو شده است. گویا مدیران باشگاه از غیبت رمضانی در سفر تیم به کویت ناراحت شدند و در جلسه هیئت مدیره و با حمایت موسوی، سعید رمضانی از سمتش برکنار و پرویز مظلومی جانشین او شد!

تصمیم عجیبی که با مخالفت شدید سرمربی تیم همراه شده و حتی شنیده می‌شود که مجیدی استعفایش را نیز اعلام کرده است. مجیدی مخالفتش با آمدن مظلومی را هم با انتشار پستی در اینستاگرام نشان داده، اما اینکه سرمربی سابق آبی‌ها چگونه و به چه انگیزه‌ای قرار است به عنوان سرپرست استقلال روی نیمکت بنشیند، ابهام بزرگی برای استقلالی‌ها محسوب می‌شود. در حالی که مجیدی یک‌بار دیگر علیه اعضای هیئت مدیره موضع‌گیری کرده، خلیل‌زاده در حمایت از هیئت مدیره گفت: «من سعید رمضانی را برکنار نکردم. احترام اعضای هیئت مدیره واجب است، ولی عزل و نصب در باشگاه استقلال نیاز به مصوبه هیئت مدیره ندارد و مدیرعامل این کار را انجام می‌دهد. اعضا به این نتیجه رسیدند که رمضانی در استقلال نباشد و مظلومی بیاید، من هم به احترام هر دو نفر مظلومی و رمضانی را دعوت کردم و با آن‌ها حرف زدم، اما تاکنون هیچ حکمی برای کسی صادر نکرده‌ام.»

آبی‌ها شرایط بحرانی را پشت سر می‌گذارند. کاملاً مشخص است که کادر فنی اختلافاتی عمیق با مدیریت باشگاه دارد و از طرفی همچنان بحث انتخاب مدیرعاملی مطرح است. ادامه این روند قطعاً در نتایج استقلال چه در لیگ برتر و چه در لیگ قهرمانان تأثیرات منفی خواهد داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار