کد خبر: 992773
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۵
وزیر راه و شهرسازی طی ابلاغیه‌ای اعلام کرده با توجه به شرایط پیش‌آمده اگر مسافران بلیت قطار یا هواپیما را لغو کنند، شرکت‌های ریلی و هواپیمایی حق دریافت خسارت کنسلی ندارند، اما تاکنون این اظهارنظر وزیر از سوی بسیاری از آژانس‌ها و ایرلاین‌ها عملیاتی نشده و این موضوع سبب سرگردانی مسافران شده است.
بیژن یانچشمه
سرویس جامعه جوان آنلاین:  با این حال برخی ایرلاین‌ها با صدور دستورالعملی پول بابت کنسلی بلیت خسارت نمی‌گیرند، اما این موضوع فراگیر نیست و نظارتی هم بر روند اجرای این ابلاغیه‌ها صورت نمی‌گیرد.

شیوع کرونا سبب شد تا اقدامات پیشگیرانه با بسیج امکانات برای مهار و کنترل از گسترش این بیماری شدت یابد. در همین خصوص، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی طی ابلاغیه‌ای اعلام کرد که به دلیل شرایط کرونایی حاکم اگر مسافران بلیت قطار یا هواپیما را لغو کنند، شرکت‌های ریلی و هواپیمایی حق دریافت خسارت کنسلی را ندارند.
بر همین اساس افرادی که پیش از این بلیت هواپیما و قطار تهیه کرده و هزینه آن را پرداخت کرده بودند اقدام به کنسل کردن بلیت‌های خود کرده، ولی مراکز مربوطه از پرداخت تمامی پول کنسلی بلیت مسافران خودداری کرده و برای هر کنسلی جریمه‌ای از مسافر دریافت کردند.

مسافران در این گیر و دار با ارسال پیام به رسانه‌ها و باز نشر مطلب خود در شبکه‌های مجازی خواستار رسیدگی مسئولان شدند، اما گوش شنوایی وجود ندارد و دستور وزیر در عمل معطل باقیمانده است. نه سایت‌های خرید بلیت زیر بار این ابلاغیه وزیر می‌روند و نه تمام ایرلاین‌ها و شرکت‌های ریلی این موضوع را انجام می‌دهند. تنها در یک مورد، یکی از شهروندان بابت کنسلی بلیت هواپیما به مقصد مشهد بیش از ۴۵۰ هزار تومان جریمه کنسلی پرداخت کرده است!

هرچند برخی ایرلاین‌ها به دفاتر فروش اعلام کرده‌اند که بابت کنسلی بلیت مسافران، از آن‌ها جریمه دریافت نکنند، اما اولاً این موضوع مربوط به همه ایرلاین‌ها نیست و ثانیاً اینکه از انجام شدن کامل این دستورالعمل در سایت‌ها و آژانس‌ها خبری در دسترس نیست. نظارت سیستمی هم در این خصوص وجود ندارد تا موضوع را بررسی کند و در تماس «جوان» با بخش بازرسی هواپیمایی هم کسی پاسخگو نبود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار