کد خبر: 992762
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴
معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از آغاز بحث‌های حیاتی شرکت‌کنندگان در این نشست برای حفظ این توافق خبر داده، ولی عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران تأکید کرده که ایران بدون برآورده شدن انتظاراتش در حوزه‌های اقتصادی، کامل به برجام برنمی‌گردد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش فارس، هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به همراه معاون وزیر خارجه ایران ریاست نشست کمیسیون مشترک برجام را برعهده دارد، دیروز درباره این نشست پیامی توئیتری منتشر کرد. اشمید در این پیام درباره این جلسه، از «بحث‌های حیاتی» حاضران در کمیسیون مشترک به منظور حفظ برجام خبر داده است. معاون جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این توئیت نوشت: «کمیسیون مشترک برجام در حال برگزاری است. بحث‌های حیاتی با شرکت‌کنندگان درباره راه رو به جلو به منظور حفظ توافق [هسته‌ای]ایران در جریان است.» سید‌عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران هم که برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام در وین حضور دارد، در پایان این نشست در جمع خبرنگاران به تشریح گفتگو‌های انجام شده پرداخت و گفت: «نشست کمیسیون مشترک برجام هر سه ماه یک بار برگزار می‌شود و آخرین وضعیت اجرای برجام را هم در حوزه هسته‌ای و هم در حوزه رفع تحریم‌ها بررسی می‌کند و این روال از قبل از اجرایی شدن برجام تا الان در جریان بوده است.» وی افزود: «موضوع اصلی در جلسه امروز بحث تأثیرات خروج امریکا و بازگشت تحریم‌های امریکا علیه ایران بود که در این جلسه بررسی شد و اینکه چگونه می‌توان به نوعی منافع اقتصادی ایران را از برجام تأمین کرد.» معاون سیاسی وزیر خارجه ایران خاطرنشان کرد: «همه اعضای باقیمانده در برجام در این جلسه مجدداً بر اهمیت برجام تأکید کردند و اینکه این توافق مهم بین‌المللی است و جنبه‌های امنیتی و اقتصادی دارد و باید حفظ شود و حمایت خود را مجدداً اعلام کردند و به ویژه حمایت خود را از ابتکاراتی که موجب شود ایران از منافع اقتصادی ناشی از برجام بهره‌مند شود، اعلام کردند.» وی گفت: «برجام از نوعی تعادل برخوردار شده که متأسفانه تعادلی که در سطح پایین است. با بازگشت تحریم‌ها، انتظارات اقتصادی ایران برآورده نشد و در مقابل ایران تعهداتش را کاهش داد. با این حال تلاش کشور‌های باقیمانده در برجام برای حفظ برجام ادامه دارد و جمهوری اسلامی ایران هم در هر جلسه و از جمله این جلسه تأکید کرده که بدون برآورده شدن انتظارات ما در حوزه‌های اقتصادی بازگشت کامل ایران به برجام مقدور نیست.»

باز هم تحریم
وزیر خارجه امریکا از تحریم ۱۳ فرد و نهاد خارجی در چین، عراق، روسیه و ترکیه ذیل یک قانون مرتبط با ایران خبر داده است. مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا مدعی شده است: «ایالات متحده ۱۳ نهاد و فرد در چین، عراق، سوریه و ترکیه را ذیل «قانون منع اشاعه برای کره‌شمالی، سوریه و ایران» تحت تحریم قرار داده است.» در بیانیه پمپئو از یک فرد چینی، سه شرکت مستقر در این کشور و یک شرکت ترکیه‌ای به عنوان حامیان برنامه موشکی ایران نام برده شده است. او در ادامه مدعی شده است: «اعمال این اقدامات بار دیگر تأکید می‌کند که برنامه موشکی ایران کماکان جزو نگرانی‌های ما در زمینه اشاعه تسلیحاتی است. اعمال این تحریم‌ها علیه شرکت‌های خارجی در راستای تلاش‌های ما برای استفاده از همه تدابیر موجود جهت جلوگیری از دستیابی ایران به قابلیت‌های موشکی قرار دارد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار