کد خبر: 992714
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۰
نفیسه کیا شمشکی*
سرویس ایثار و مقاومت جوان آنلاین: درحالی‌که به‌تازگی میلاد باسعادت حضرت زهرا (س) را پشت سر گذاشته‌ایم، نگاهی به دلدادگی و توسل رزمندگان و ملت ایران به ساحت حضرت زهرا (س) در دفاع مقدس می‌اندازیم.

نام حضرت زهرا (س) در هشت سال دفاع مقدس، ورد کلام شیرمردانی بود که بسیاری از عملیات‌های هجومی خود به قلب دشمن را با رمز یا زهرا (س) به انجام می‌رساندند و میادین مین و سیم خاردار‌ها و توپ‌های فرانسوی و دوشیکا‌های دشمن را در هم می‌شکستند و خطوط مستحکم بعثی‌ها را به تصرف خود درمی‌آوردند.
درواقع انقلاب اسلامی با تأسی به وجود اطهرِ صدیقه کبری، حضرت زهرا (س) بر طاغوت زمان پیروز شد و در هشت سال دفاع مقدس نیز، توسل به ساحت حضرت زهرا (س) در میان دیگر معصومین (ع) ملموس‌تر بود. رزمندگان در ۱۲ عملیات با رمز یا زهرا و با شعار می‌رویم تا انتقام سیلی زهرا (س) بگیریم، به دشمن یورش بردند و داشته‌های مادی متجاوزان را به سخره گرفتند.

از جمله عملیات بزرگی که با رمز یا فاطمه زهرا (س) انجام گرفت می‌توان به عملیات فتح‌المبین اشاره کرد که از آن به عنوان اولین پیروزی بزرگ رزمندگان نام برده می‌شود. پس از تجاوز ناجوانمردانه دشمن به کشورمان در ۳۱ شهریورماه ۱۳۵۹، تا زمانی که عملیات فتح‌المبین در نوروز سال ۶۱ انجام گرفت، تقریباً پیروزی بزرگی نصیب کشورمان نشده بود، اما به یکباره عملیات فتح‌المبین باعث آزادسازی ۲۵۰۰ کیلومتر از سرزمین‌های شمال خوزستان شد و اولین نشانه‌های ضعف و شکست قطعی را در جبهه دشمن بروز داد. سپس عملیات والفجر ۵، والفجر ۶، عملیات آبی- خاکی بدر و عملیات والفجر ۸ که یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های دفاع مقدس بود، با رمز حضرت زهرا (س) انجام گرفتند. عملیات والفجر ۸ زمستان سال ۶۴ با رمز مبارک یا زهرا (س) یکی دیگر از عملیات‌های بزرگ و موفق کشورمان بود که پس از ناکامی در عملیاتی، چون والفجرمقدماتی و والفجریک و نرسیدن به تمامی اهداف عملیاتی، چون خیبر و بدر، پیروزی بزرگی را نصیب جبهه خودی کرد و باعث فتح شبه‌جزیره فاو و قطع دسترسی دشمن به آب‌های آزاد خلیج فارس شد. در کنار عملیات دفاع مقدس، توسل به حضرت زهرا (س) در نزد بسیاری از رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز دیده می‌شد. وجود گردان یا زهرا (س) در لشکر ۱۴ امام حسین (ع) به‌وضوح مؤید آن است که رزمندگان چه ارادتی به ساحت حضرت زهرا (س) داشتند. زهرا (س) همان کسی است که اولین و قاطع‌ترین دفاع را از امام زمانش به انجام رساند و رسم ارادت و دلدادگی به ولی زمان را در تاریخ اسلام و تشیع به یادگار گذاشت. زهرا، الگویی از یک زن کامل را ارائه می‌دهد و از همین روست که بسیج جامعه زنان در راستای زنده نگه داشتن ویژگی‌های یک زن مؤمن و انقلابی، بهترین الگو را بیان ویژگی‌های بی‌بی دو عالم حضرت زهرا (س) می‌داند و برای ترویج هرچه بیشتر آن در تلاش است.

*مسئول بسیج جامعه زنان
ناحیه حبیب بن مظاهر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار