کد خبر: 992708
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز گفت: برخی افراد اموال شهرداری را در اختیار دارند که این اموال را برای خود برداشته‌اند و این اموال باید تعیین تکلیف شود.

غلامحسین مسعودی‌ریحان در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: املاک شهرداری تبریز در نقاط مختلف شهر بلااستفاده باقی مانده است که می‌توان در صورت اجاره آنها درآمد‌های پایدار بسیاری کسب کرد.

وی گفت: حداقل ۵۰۰ مغازه شهرداری در سطح شهر بلا استفاده باقی مانده که می‌توان از آن برای ایجاد درآمد پایدار استفاده کرد.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: برخی افراد اموال شهرداری را در اختیار دارند که این اموال را برای خود برداشته‌اند و این اموال باید تعیین تکلیف شود.

میزان تحقق درآمدهای مالیاتی استان نسبت به استان‌های دیگر بالاست

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: دلیل عدم وصول کافی ارزش افزوده در استان و تبریز قانع‌کننده نیست.

سونیا اندیش تصریح کرد: اینکه تعطیلی واحدها و رکود اقتصادی را دلیل اعلام کنیم منطقی نیست چرا که واحد‌های تعطیل استان به نسبت سایر استان‌ها کمتر است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: میزان تحقق درآمدهای مالیاتی استان نسبت به استان‌های دیگر بالا است.

اندیش با اشاره به اینکه تحقق مالیاتی استان در ۹ ماهه بالای ۹۰ درصد است گفت: تحقق مالیاتی اصفهان ۷۸ درصد است اما تخصیص ارزش افزوده آنها بیشتر بوده چون آنها توانسته‌اند ارزش افزوده را بگیرند و ما نتوانستیم.

وی گفت: احتمال کم کاری و عدم همکاری وجود دارد  رتبه تحقق درآمدهای مالیاتی استان با اختلاف بیشتر از استان‌های دیگر است، میزان تحقق ارزش افزوده استان باید حداقل ۸۰ میلیارد تومان بیشتر از اصفهان باشد.

در ادامه مسعودی ریحان اضافه کرد: بارها  به عنوان رئیس شورای استان از اداره مالیات میزان اخذ مالیات از استان را خواسته‌ایم اما نداده‌اند، از رئیس محترم شورا می‌خواهیم میزان اخذ مالیات در استان را از اداره مالیات بگیرند.

وی در ادامه گفت: بسیاری از ارزش‌افزوده بانک‌های خصوصی به استان ما نمی‌آید و در مرکز صرف می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: اگر ۲۰ درصد افزایش حقوق داریم و ۳۸ درصد تورم داریم و هنوز شورای عالی کار افزایش ۲۰ درصدی حقوق را تایید نکرده ممکن است این ۲۰ درصد بیشتر شود حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان به بودجه افزوده شود تا پرداخت حقوق از طریق بودجه عمرانی نباشد.

بهشتی نیز گفت: رئیس شورای شهر و شورای استان ریز مالیاتی استان و تبریز را از اداره کل مالیات بگیرند.

فرج محمدقلی‌زاده با بیان اینکه در مشهد ۴۲۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: برای بودجه نباید به مردم فشار زیاد آورد چراکه تحقق نمی‌شود.

وی گفت: از مدیران سازمان‌ها دلیل عدم تحقق بودجه را جویا شویم تا مشکلات مشخص شود. به جز منطقه سه هیچ‌کدام از مناطق به بودجه مصوب بایبند نیستند.

قلی‌زاده تاکید کرد: از راه‌های جدید برای تحقق بودجه استفاده کنیم از سرمایه بخش خصوصی استفاده کنیم تا فشار بر اقشار کم درآمد شهر کاهش یابد و مدیران مناطق و سازمان ها دلایل کم کاری و ناتوانی در اجرای فعالیت هارا مشخص کنند

کل محل درآمد شهرداری تبریز در سال ۹۹ تصویب شد

بهشتی گفت: کل هزینه ۱۳۷۶ میلیارد ۷۰۰ میلیون هزینه جاری برای بودجه ۹۹ تصویب شده است، در حوزه جاری و عمران کار اساسی صورت گرفته است.

وی افزود: راهنمای اصلی ما برنامه ۵ ساله و ۲۰ ساله است که در ۲۱ جلسه کارشناسی با مشارکت کمیسیون عمران و سایر کمیسیون ها در مرکز پژوهش‌ها بررسی شد.

عبدالله تقی‌پور گفت: پروژه‌ای شدن بودجه یک کار بسیار خوب است که اعمال سلیقه شخصی را کاهش می‌دهد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز افزود: بودجه به سمت انسان محوری حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه  پروژه‌ها باید پیوست ترافیکی داشته باشند افزود: کاربری تفکیک اراضی ارتش که این مجموعه را تجاری در نظر گرفته باعث ایجاد ترافیک در آن محل می‌شود که شهرداری باید برای آن چاره‌اندیشی کند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: بارش های اخیر نشان داد که اتکا کامل به بخش خصوصی و پیمانکاران کار درستی نیست و در زمان بحران دچار مشکل خواهیم شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر