کد خبر: 992661
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
”یاداشت"
شهزاد بهادری

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان خانم شهزاد بهادری کارشناس حوزه رسانه استان اصفهان در خصوص شیوع ویروس کرونا و سوءاستفاده بعضی از تجار ،کسبه وتولید کنندگان لوازم موردنیاز مباره با این بیماری می نویسد:روزی که  شرکت هواپیمایی ماهان سفرهای خود را به چین لغو نکرد می شد حدس زد که به زودی  در کشورمان میزبان کرونا خواهیم بود .

 در قبال این خدمت رسانی ،عزیزان مسئول بهتر میدانستند که کرونا شعور ندارد و برای رد شدن از مرزها اجازه نمیگیرد؛حال سوال این است پس چرا با توجه به سرعت شیوع آن ،در اطلاع رسانی،تجهیز بیمارستانها، نشست های خبری و پشتیبانی در حداقل های مواد بهداشتی کوتاهی شد؟ چرا وقتی که مطمئن بودند کشور ما هم درگیر بیماری خواهد شد چند میلیون ماسک را به چین ارسال کردند واز این طریق میدان ترک تازی را برای متحتکرین محیای احتکار نمودند؟

شب گذشته برای سرکشی به شش داروخانه رفتم،مردم نگران بودند و وقتی از متصدی داروخانه سراغ ماسک کاغذی ساده و اسپری ضد عفونی را می گرفتند   پاسخ می گفت:تمام کردیم!! مراجعه کننده  سری از روی تاسف و درماندگی چند بار به چپ و راست تکان می دادند ودست از پا درازتر وبا یاس ونومیدی از داروخانه بیرون میزد.

این تراژدی نا زیبا هم چنان ادامه دارد و آن طرف تر از جعبه جادویی خانه ها، اخباری از تولید انبوه مواد ضد عفونی کننده  و ماسک،دیدگان و گوشهایت را پُر و جرقه امیدی را برایت نوید میدهد.

دوباره کفش و کلاه می کنی اما با جواب منفی متصدی داروخانه احساس می کنی صرفا شاهد یک پیام تبلیغاتی بوده ایی!!

وقتی محتکران  و نابخردان میلیونها ماسک را پنهان و با قیمت های سر سام آور به مردم می فروشند چگونه انتظار داریم مردم بین شایعه و واقعیت قدرت تمیز دادن داشته باشند؟ وقتی شفاف سازی و اطلاع رسانی توسط یک کمیته بحران  به مردم داده نمی شود چگونه انتظار سرکوب کردن جنگ نرم دشمن را داشته باشیم؟؟

وقتی در شرایط معمولی تخت بستری کم داریم و گاه بیمار چند روز را اجبارا در اورژانس و در انتظار تخت خالی سپری می کند چگونه انتظار داریم بگوییم فلان  بیمارستان آماده باش بیماران کرونایی است و مردم نگران نباشند؟

به راستی مدیران بحران ما چه می کنند؟ در زمان بحران  در چین چرا دست بکار نشدند تا یک زیر ساخت محکم برای روبه رو شدن با این بیماری را آماده کنند؟

چرا هر بار سپاه و ارتش باید در جنگ گلوله ،سیل ،زلزله،و بیماری سینه سپر کنند و کارنامه به نام دگری نمره قبولی بگیرد؟

 پس بقیه ارگانهای بهداشتی درمانی  و اجرایی برای کی و برای چه هستند ؟

چرا اداره تعزیرات و ارگانهای ذی ربط ماموران خود را در چنین مواقعی  به داروخانه ها اعزام نمی کنند تا ببینند اقلامی که از آن سخن می گوینددپو واحتکار نشده باشد!

چین با آن جمعیت عظیم باضد عفونی گسترده شهر« ووهان » در حال خارج کردن شهروندان از حالت قرنطینه است اما ما چه کردیم؟

آیا  خون نمایندگان مجلس از مردم رنگین تر است؟چگونه می شود که بسته مخصوص مقابله با ویروس کرونا روی میز افرادی گذاشته شود که با رای اعتماد  مردم برای حفظ جان و مالشان قسم خورده اند در حفاظ باشند وبیچاره مردم باید برای یک ماسک کاغذی  یکبار مصرف ۷ هزار تومان اگر پیدا شود هزینه کنند؟

بدون شک  چاپ بنر، شعار،جلسات   بدون خروجی ،نادیدگرفتن قدرت رسانه های داخلی ،باز گذاشتن میدان برای فرصت طلبانی که با جان و سلامتی مردم بازی می کنند ، نمی تواند جلو دار ویروس کرونا باشد.

حال اگرمی خواهیم از این بحران  گذر کنیم باید

۱_مدیریت های بحران هر استان را رصد و آنها را وادار به پاسخگویی در خدمتشان کنیم و اگر ناتوانند عطایشان را به لقایشان ببخشیم...

۲ _با مردم صادق باشیم و شفاف سازی و آگاه سازی را سر لوحه قرار دهیم

۳_رسانه ها را نادیده نگیریم و برای جنگ نرم دشمن با اعتماد به قدرت رسانه های  داخلی از کوچک تا بزرگ  آنها را در میدان مبارزه با رسانه بیگانه مسلح و قوی سازیم.

۴_ قوه قضایی با محتکران به شدت برخورد نماید تا گروه دیگری گستاخی بازی با جان مردم را به خود ندهد.

۵_با اشباع بازار از حداقل های مواد اولیه آرامش روانی را به جامعه هدیه دهیم.

۶_گروهای متخصص برای تولید محتوای آموزشی و تخصصی  در تعداد بالا و توانایی به اشتراک گذاری در فضاهای مجازی و حقیقی را در حداقل زمان تشکیل داده تا مردم هوشیار و  نسبت به محتواهای کاذب و تنش زا بی تفاوت شوند.

۷_سلامتی مردم در اولویت  برنامه ها باشد و برای حفظ سرمایه های انسانی کشور کوتاهی نشود.

۸_ بهترین زمان برای شناسایی مدیران ضعیف هنگام بحران است پس آنها را  شناسایی وکرسی خدمت شان را  به مدیران جسور دلسوز و حرفه ایی اهدا کنید..

برای سربلندی کشورمان از همه حوادث  وسختیها بانام ویاد خدای مهربان عبور خواهیم کرد ونمی گذاریم دشمنان در هر شرایط به این سرزمین کًهن تعدی کنند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر