کد خبر: 992626
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰
فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داد
کشف میلیون‌ها ماسک و بازداشت محتکران، ممنوعیت استفاده از قلیان در قهوه‌خانه‌ها، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، بازداشت محتکران ارز و کشف محموله‌های مواد محترقه غیرمجاز از جمله خبر‌هایی بود که فرمانده انتظامی تهران بزرگ آن را برای خبرنگاران تشریح کرد.
محبوبه قربانی
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، صبح دیروز سردار حسین رحیمی در حاشیه طرح کشفیات ماسک‌های احتکارشده، مواد محترقه و برخورد با مخلان بازار ارز در جمع خبرنگاران حاضر شد. وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا از بازداشت سه نفر از کسانی که اخبار دروغین را در فضای مجازی منتشر می‌کردند، خبر و ادامه داد: «این روز‌ها در برخی از شهر‌ها افراد سودجو با توجه به مطرح شدن بحث ویروس کرونا اقدام به جمع‌آوری، دپو و احتکار اقلام بهداشتی مانند ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده می‌کنند. در همین راستا برای برخورد با سوداگران، پلیس امنیت اقتصادی، امنیت عمومی و پیشگیری ده‌ها انبار و مرکز مهم تولید اقلام بهداشتی را بازدید کردند. در این بازدید تعدادی از صاحبان انبار‌ها همکاری خوبی با وزارت بهداشت داشتند، اما برخی اقدام به احتکار کرده‌بودند که در چند روز اخیر بالغ بر ۵/۵ میلیون ماسک احتکار شده و غیربهداشتی در تهران کشف شد و چندین نفر در این رابطه بازداشت شدند.» سردار رحیمی در ادامه گفت: «بعضی کارگاه‌ها اقدام به تهیه ماسک به صورت غیربهداشتی کرده بودند که سه‌کارگاه شناسایی و پلمب شد. این ماسک‌های غیربهداشتی در بازار توزیع نخواهد شد و ماسک‌های احتکار شده نیز تحویل دانشگاه علوم پزشکی می‌شود تا در بازار توزیع شود.»

ممنوعیت استفاده از قلیان در قهوه خانه‌ها
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه از ممنوعیت استفاده از قلیان در قهوه‌خانه‌ها و سایر اماکن مانند رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها خبر داد و گفت: «با توجه به دستورالعمل وزارت بهداشت که استفاده از قلیان خطر ابتلا به ویروس کرونا را به شدت افزایش می‌دهد، هرگونه استفاده از قلیان تا اطلاع ثانوی ممنوع است و در صورت تخطی با اماکن مربوطه برخورد صورت می‌گیرد. این موضوع توسط پلیس اماکن به اتحادیه‌های مربوطه ابلاغ شده است.»

ادامه برخورد با مخلان بازار ارز
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه به قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF اشاره کرد و گفت: «دلالان ارزی درهمان لحظات اولیه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰‌تومان قیمت ارز را بالا بردند. برخی از این دلالان از مکان‌ها و مقر‌های اصلی به نقاط دیگر مهاجرت کردند و بعضی در قهوه‌خانه‌ها برای خود کلونی تشکیل دادند. برخی از این افراد در فضای مجازی با ارائه قیمت‌های دروغین در حال فعالیت بودند که در این زمینه ۱۲۰‌کانال شناسایی شد و تحت کنترل قرار گرفت، سپس با تشکیل بانک اطلاعاتی برای ۵۰۰ دلال و سوداگر ارزی در پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ، ۳۷‌لیدر فعال در فضای مجازی که نقش زیادی برای بالا بردن قیمت ارز داشتند، بازداشت شدند و از آن‌ها ۲‌میلیارد‌تومان ارز کشف شد.»

کشف مواد محترقه
رئیس پلیس تهران بزرگ همچنین از کشف انبار‌های مواد محترقه غیرمجاز خبر داد و گفت: «با تلاش همکارانم در پلیس تهران بزرگ در چند روز اخیر، بالغ بر ۶‌تن انواع مواد محترقه غیرمجاز و قاچاق توسط پلیس در تهران بزرگ کشف و صبح روز گذشته نیز انباری در مولوی که ۵‌هزار مواد محترقه دست‌ساز را در خود جای داده بود، کشف شد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار