کد خبر: 992617
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۴
در بهمن‌ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوار‌های کشور مربوط به استان قزوین با ٢/٢ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان اردبیل با ۵/ ۰ درصد کاهش است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: مرکز آمار ایران، شاخص قیمت مصرف‌کننده را به تفکیک استان در بهمن ١٣٩٨ منتشر کرد. براساس این آمار، در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوار‌های کشور مربوط به استان قزوین با ٢/ ٢ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان اردبیل با ۵/ ۰ درصد کاهش است. در بهمن ماه ١٣٩٨ عدد شاخص کل برای خانوار‌های کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ۶/ ۱۹۷ رسید که نسبت به ماه قبل ١/ ١ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوار‌های کشور مربوط به استان قزوین با ٢/ ٢ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان اردبیل با ۵ /۰ درصد کاهش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوار‌های کشور ٢٥ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان هرمزگان (۱ /۳۲ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کردستان (۸ /۱۸ درصد) است. نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به بهمن ماه ١٣٩٨ برای خانوار‌های کشور به عدد ٣٧‌درصد رسید. بیشترین نرخ تورم ۱۲‌ماهه مربوط به استان ایلام (۶ /۴۴ درصد) و کمترین آن مربوط به استان فارس (۸/ ۳۲ درصد) است.

خانوار‌های شهری
در بهمن ماه ١٣٩٨ عدد شاخص کل برای خانوار‌های شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ۷/ ۱۹۶ رسید که نسبت به ماه قبل ۲ / ۱ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوار‌های شهری مربوط به استان قزوین با ٢/ ٢ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان اردبیل با ۶/ ۰ درصد کاهش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوار‌های شهری کشور ۱ /۲۵ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوار‌های شهری مربوط به استان هرمزگان (۳/ ۳۱ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کردستان (۸/ ۱۸ درصد) است. نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به بهمن ماه ١٣٩٨ برای خانوار‌های شهری به عدد ۵/ ۳۶ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه مربوط به استان ایلام (۸/ ۴۳ درصد) و کمترین آن مربوط به استان فارس (۱/ ۳۱ درصد) است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار