کد خبر: 992608
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا:
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیای سپاه پاسداران تأکید کرد این قرارگاه نه تنها رقیب بخش خصوصی نیست بلکه چتر حمایتی روی سر آن‌ها است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: سعید محمد عصر دیروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود قرارگاه خاتم رقیب بخش خصوصی است، گفت: نمایشگاه رونق تولید کاملاً واقعیات را نشان می‌دهد که اگر از تک تک غرفه‌داران سؤال شود از همکاری قرارگاه خاتم با شرکت‌های خصوصی بسیار خرسند هستند و می‌گویند که اگر قرارگاه نبود مجموعه آن‌ها از بین می‌رفت، در واقع قرارگاه نه تنها رقیب بخش خصوصی نیست بلکه چتر حمایتی روی سر آن‌ها است. وی تأکید کرد: عده‌ای معاند نظام هستند که آن‌ها اصلاً با هیچ چیزی موافق نیستند یعنی هر اتفاق خوبی که بیفتد زیر سؤال می‌برند که البته تکلیف آن‌ها مشخص است.

محمد افزود: سال ۹۸ توسط رهبر معظم انقلاب به نام رونق تولید ملی نام گرفت بنابراین ما نیز در راستای رونق تولید این نمایشگاه را در پایان سال برگزار کردیم. وی با تأکید بر اینکه قریب به ۵ هزار شرکت پیمانکار در بخش خصوصی با قرارگاه خاتم مشغول همکاری هستند، گفت: قرارگاه یک خانواده بزرگ از مجموعه پیمانکاران بخش خصوصی است که بخش عمده‌ای از آن‌ها تقاضا داشتند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند، اما به دلیل اینکه فضای کافی وجود نداشت توانستیم ۵۰۰ شرکت را دعوت کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: این شرکت‌ها توانستند برای اولین بار یکسری مسائل فنی و مهندسی را در زمینه قطعه‌سازی یا تجهیزات فنی در کشور به صورت صد در صد دانش بنیان یا به صورت مهندسی معکوس در قالب پروژه‌هایی با قرارگاه و حمایتی که قرارگاه از آن‌ها کرد انجام دهند. محمد ادامه داد: طی پنج سال گذشته واگذاری کار به شرکت‌های داخلی که قبلاً به شرکت‌های خارجی واگذار می‌شد توانستیم از خروج بیش از ۷ میلیارد دلار ارز از کشور جلوگیری کنیم یعنی این کار‌ها باید به شرکت‌های خارجی داده می‌شود ولی در سیستم شرکت‌های ایرانی چرخش پیدا کرد که جای بسی خوشحالی دارد. وی با بیان اینکه نمایشگاه رونق تولید را تقاضا محور طراحی کرده‌ایم گفت: بخشی از نمایشگاه را خاص این گذاشتیم که نیاز‌های آتی قرارگاه خاتم را با مشخصات فنی دقیق در اختیار تمامی غرفه داران قرار دادیم و در هر روز دو پنل تخصصی طراحی کردیم که همکاران ما در قرارگاه در خصوص نیاز‌های قرارگاه توضیح دادند و این کار را برای این انجام دادیم که گام جدیدی برای بومی سازی و داخلی سازی برداریم.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا افزود: شرکت‌های بخش خصوصی بخصوص این شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور دارند نیازمند حمایت دولتی هستند یعنی ما به عنوان قرارگاه بخشی از این‌ها را حرکت دادیم که منجر به تولید شده است، اما باید تولید در این مجموعه‌ها مستمر باشد چرا که اگر سفارش جدید نگیرند از بین می‌روند. ما به عنوان قرارگاه بخشی از ظرفیت آن‌ها را پر کردیم، اما باید با حمایت‌های دولتی که اتفاق می‌افتد این‌ها بتوانند ادامه حیات بدهند.

محمد در ادامه به قرارداد‌ها و تفاهمنامه‌های این قرارگاه اشاره کرد و گفت: ما در این نمایشگاه چند قرارداد و تفاهمنامه امضا کردیم. یکی تولید ریل ملی با شرکت ذوب آهن اصفهان که صدهزارتن برای راه آهن چهابهار – زاهدان سفارش دادیم که ۵ هزار تن را در فاز یک سریع‌تر به ما تحویل دهند. وی افزود: تفاهمنامه با انجمن سازندگان تجهیزات نفت امضا کردیم که مجموعه بزرگی با بیش از ۱۲۰۰ شرکت هستند که البته خیلی از این شرکت‌ها با قرارگاه کار می‌کنند. همچنین قراردادی هم با انجمن تجهیزات صنعتی که شامل ۲۰۰ شرکت هستند که قرار شد آن‌ها هم خیلی از تجهیزات مورد نیاز خاتم را در آینده بسازند.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا تأکید کرد: ما به‌دنبال بومی سازی واقعی در کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های سازنده هستیم و اعتقادمان این است که هیچ کاری نیست که ایرانی نتواند انجام دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار