کد خبر: 992517
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: احیای واحدهای صنعتی راکد و نیمه تعطیل از مهم‌ترین شاخص‌ها و مولفه‌های رونق تولید بوده است و این امر باعث توسعه اشتغال در استان اردبیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، قاسم رحیمی در بازدید از واحدهای تولیدی پوشاک خلخال اظهار کرد: احیای واحدهای صنعتی راکد و نیمه تعطیل از مهم‌ترین شاخص‌ها و مولفه‌های رونق تولید بوده که دولت در کنار توجه به تامین مواد اولیه و زنجیره تولید در تلاش است تا اقدامات توسعه‌ای خود را با استفاده از فضاهای خالی واحدهای تولیدی و صنعتی راکد به خوبی پیش ببرد.

وی بیان کرد: حمایت از واحدهای صنعتی غیرفعال و بازگرداندن آنها به چرخه تولید از برنامه‌های مهم کارگروه اشتغال سرمایه‌گذاری استان اردبیل است تا با شناسایی واحدهای راکد عامل تعطیلی آنها بررسی و مجددا با حفظ اشتغال و رفع موانع دوباره احیا شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل افزود: برداشتن موانع از مسیر حرکت واحدهای تولیدی فعال و غیرفعال با اعطای تسهیلات و حل مشکلات بانکی، از سیاست‌های موجود برای حفظ و بکارگیری گردش مالی و نقدینگی واحدهای تولیدی است.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل یادآور شد: با توجه به تحریم‌های اقتصادی و مشکلات ایجاد شده در بخش صنایع مختلف و اقتصاد، فعال کردن واحدهای تولیدی در شرایط اقتصادی کنونی یک هنر است.

وی اضافه کرد: با اقدامات انجام شده در زمینه احیا واحدهای نیمه‌فعال و راکد تلاش شده تا با جذب سرمایه‌گذار و افزایش اعتماد در  سرمایه‌گذاری و رفع موانع و مشکلات نظام بانکی در اخذ تسهیلات مجددا واحدهای راکد فعال شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل با اشاره به اینکه غالب واحدهای راکد فعال شده در حوزه کشاورزی است، گفت: تلاش شده تا با احیا واحدهای راکد که در سال‌های اخیر با مشکلاتی مواجه شده‌اند ضمن احیا این واحدها در زمینه رونق تولید و اشتغال مجدد کارگران اقدامات لازم را انجام دهد.

رحیمی توسعه اشتغال را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: از ظرفیت واحدهای خالی، واحدهای صنعتی و تولیدی استان برای توسعه اشتغال استفاده به نحو احسن استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به توسعه واحدهای تولیدی پوشاک انبوه در خلخال و فراهم شدن زمینه اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر در واحدهای تولیدی کارگاهی و یا خانگی اظهارکرد: با حمایت از مجریان طرح‌های تولیدی و اشتغال زای خلخال ، امکان راه‌اندازی دوباره چند واحد بزرگ صنعتی در این شهرستان فراهم شد.

رحیمی گفت: امسال با ارائه تسهیلات سرمایه در گردش و رفع موانع تولید، پنج واحد مرغداری راکد و چند واحد صنعتی تعطیل شده در شهرک صنعتی این شهرستان فعالیت خود را آغاز کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر