کد خبر: 992460
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان:
محمد منوچهری گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، «طرح جمع‌آوری اقلام حجیم اسقاطی» را ویژه ایام پایانی سال در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اظهار داشت:: با شروع خانه تکانی توسط شهروندان، معمولا اقلام اسقاطی بزرگ مانند مبل، موکت، کمد، فرش و ... که بی استفاده هستند، از خانه ها خارج می شود. از آنجا که این نوع وسایل و پسماندها، توسط خودروها و ایستگاه‌های بازیافت تحویل گرفته نمی‌شود و همچنین نمی توان این وسایل را همراه با زباله از منزل بیرون گذاشت، سازمان مدیریت پسماند اعلام کرده است شهروندان می توانند اقلام بلااستفاده یا اسقاطی بزرگ و حجیم خود را از طریق تماس با واحد اجرایی این سازمان به شماره ۳۵۳۱۴۵۳۳ داخلی 118 تحویل دهند و یا با سامانه تلفنی 137 تماس بگیرند.  

توصیه هایی برای پایان سال و هنگام خانه تکانی

وی همچنین از شهروندان خواست در ایام خانه تکانی و سال نو، با رعایت فرهنگ بازیافت و پسماند به محیط زیست شهر کمک کرده و در کنار دیگر موارد به کاهش آلایندگی های زیست محیطی از طریق توجه به موضوع پسماند، نیز توجه داشته باشند.    

وی تأکید کرد: در ایام خانه تکانی و نظافت، جداکردن پسماند خشک شامل شیشه، پلاستیک، فلزات و کاغذ و تحویل به ایستگاه‌های بازیافت، کمک مهمی به محیط زیست شهر می کند. همچنین شهروندان باید در ایام خانه تکانی اقلام خطرناکی مانند اسپری‌ها و ادکلن‌ها را جدا کرده و یا زباله های خطرناک مانند تیغ، سرنگ، ژیلت و باطری را در جعبه های ایمنی قرار داده و سپس تحویل ایستگاه‌های بازیافت دهند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر