کد خبر: 992458
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
رئیس پلیس راهور استان اصفهان:
سرهنگ محمدرضا محمدی با اشاره به اینکه کشور ما یکی از کشورهای پر تصادف است بیان داشت: متاسفانه سالیانه بیش از 17 هزار نفر در اثر تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل از پایگاه خبری پلیس ، رئیس پلیس راهور استان اصفهان در کارگاه ارتقاء ایمنی و ترافیک که با حضور فرماندهان و کارکنان ارتش استان اصفهان برگزار شد اظهار داشت: در وقوع تصادفات رانندگی 3 عامل خودرو ، جاده و فرهنگ رانندگی نقش اساسی و کلیدی دارند و اگر این 3 مورد ارتقاء یابند میزان وقوع حوادث رانندگی نیز کاهش چشمگیری پیدا می کند.

وی افزود: کشورهای "لیبی" و "تایلند " از پر تصادف ترین کشورهای دنیا هستند و متاسفانه کشور ما نیز یکی از کشورهای است که میزان وقوع حوادث رانندگی در آن زیاد است.

این مقام انتظامی بیان داشت: در سال 1384 بیش از 27 هزار نفر جان خود را در اثر تصادفات جاده ای از دست دادند که بحمدالله این آمار به 17 هزار در سال 97 کاهش پیدا کرد و امید است این روند کاهشی تداوم داشته باشد.

سرهنگ محمدی تاکید کرد: بیشترین قربانیان تصادفات رانندگی موتورسواران و عابران پیاده هستند که با رعایت توصیه های پلیس و قوانین رانندگی می توان تا حد زیادی این آمار را کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آسیب در تصادفات رانندگی موتورسیکلت سواران به سر آنها وارد می شود و اکثر آنها در اثر ضربه به سر فوت می شوند بیان داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای کاهش حوادث رانندگی موتورسیکلت سواران طرحی با عنوان "کلاهی برای زندگی " را اجرایی کرده است.

محمدی ادامه داد: در این طرح که به صورت استانی برگزار می شود و 8 مرحله آن اجرایی شده به موتورسیکلت سواران کلاه رایگان اهدا می شود و تاکنون بیش از یک هزار کلاه ایمنی نیز اهدا شده است.

این مقام انتظامی بیان داشت: متاسفانه در کشور ما سالیانه بیش از 17 هزار نفر جان خود را در تصادفات جاده ای از دست می دهند به عبارتی دیگر هر نیم ساعت یک نفر در اثر تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهد.

سرهنگ محمدرضا محمدی افزود: هر فردی که در اثر تصادفات جاده ای فوت کند بیش از 90 میلیارد ریال به جامعه خسارت مادی وارد می شود و هر مجروح نیز 250 میلیون تومان خسارت مادی وارد می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار