کد خبر: 992450
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۸
یک روز بعد از اعلام زمان تحلیف اشرف غنی که کمیسیون انتخابات افغانستان او را برنده انتخابات افغانستان معرفی کرده، عبدالله عبدالله هم اعلام کرد که کمیسیونی را برای آمادگی مراسم تحلیف خود به عنوان رئیس‌جمهور تعیین کرده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش بی‌بی‌سی، همایون همایون، از اعضای تیم عبدالله روز دوشنبه، ۵ اسفند گفته که مراسم تحلیف عبدالله تا سه روز دیگر یعنی در روز پنج شنبه پیش رو در قصر سپیدار برگزار خواهد شد. عبدالله عبدالله پس از اعلام شدن نتیجه نهایی انتخابات افغانستان که سه شنبه هفته قبل اعلام شد، این نتیجه را «غیرقانونی» خوانده و گفته بود او پیروز این انتخابات است و حکومت فراگیر تشکیل خواهد داد. به گفته عضو تیم عبدالله عبدالله، این کمیسیون به منظور تنظیم مسائل مربوط به مراسم تحلیف از جمله دعوت افراد مورد نظر ایجاد شده است. همایون گفت که از تمامی سفارتخانه‌های کشور‌های خارجی که با این دسته انتخاباتی روابط دیپلماتیک دارند نیز در این مراسم دعوت خواهد شد. کمیسیون تحلیف عبدالله همچنین گفته که پس از برگزاری این مراسم، «رئیس‌جمهوری کشور (عبدالله عبدالله) به تعیین کابینه و تقرر والی‌ها خواهد پرداخت.» او گفت که مسئله صلح در دستور کار برنامه‌های عبدالله قرار دارد. در چنین شرایطی که ارگ ریاست جمهوری افغانستان از دیدار اشرف غنی با حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین این کشور و عبدالرب رسول سیاف، از رهبران جهادی افغانستان در قصر گلخانه ریاست جمهوری خبر داده، ریاست اجرایی افغانستان نیز از دیدار با این دو چهره سیاسی در قصر سپیدار خبر داده است. در اعلامیه ریاست اجرایی، اما آمده است که در این دیدار در پیوند به «بحران ناشی از اعلام نتیجه انتخابات» و راه‌های بیرون رفت از آن، بحث و گفتگو صورت گرفته است.

ترامپ: آماده امضای توافقنامه صلح با طالبان هستم
همزمان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در تازه‌ترین موضع‌گیری خود گفت که در صورت مؤثر بودن دوره یک هفته‌ای کاهش خشونت، او آماده امضای توافقنامه صلح با طالبان است. به نوشته روزنامه گاردین ترامپ، روز یک شنبه این اظهارات را قبل از سفرش به هند در کاخ سفید مطرح کرده است. ترامپ گفت: «زمان بازگشت به خانه است. آن‌ها (طالبان) می‌خواهند متوقف کنند. می‌دانید، آن‌ها مدت‌هاست که می‌جنگند. آن‌ها آدم‌های سرسختی هستند. ما آدم‌های سرسختی هستیم. اما ۱۹ سال جنگ، مدت زمان طولانی است.» ترامپ تأکید کرده که طالبان از جنگ خسته شده و خواستار یک توافق هستند. او در ادامه گفت: «ما فکر می‌کنیم آن‌ها می‌خواهند معامله کنند، ما هم می‌خواهیم معامله کنیم، فکر می‌کنم این کار به نتیجه برسد، خواهیم دید.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار