کد خبر: 992434
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳
گزارش «جوان» از بازگشایی و نام‌گذاری مجدد سالن شماره یک فدراسیون کشتی
بزرگان کشتی همه جمع شده بودند، حتی قهرمانان امروز هم آمده بودند، اما آنکه بزرگ‌تر از همه خودنمایی می‌کرد، نه مسئولان دعوت شده، نه مسئولان فدراسیون و نه قهرمانان قدیمی و جدید کشتی بودند.
فريدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: دیروز در خانه کشتی آنکه خودنمایی کرد «ابراهیم» بود. ابراهیم هادی، پهلوانی که مرز‌های قهرمانی را پشت سر گذاشت و پهلوان فراموش نشدنی و سرافراز ایران شد. دیروز همه دیدند درختی که ریشه‌هایش پوریای ولی و جهان‌پهلوان تختی هستند حالا چگونه تنه تنومندش را امثال ابراهیم هادی شکل می‌دهند. حالا نام بزرگمرد شهید بی‌نشان ایران بر سردر خانه کشتی می‌درخشد. حالا دیگر خانه کشتی بیشتر به خود می‌بالد، وقتی که مزین به نام «پهلوان شهید ابراهیم هادی» شده است.

حالا دیگر باید سرخم کنی و وارد خانه کشتی شوی، مقابل تنها تصویر به‌جا مانده و معروف پهلوان مهربانی که گردان حنظله و کانال نردبان آسمانی شدنش شدند و پر کشید و رفت و نشانی از خود بجا نگذاشت تا ایران و ایرانی باقی بماند. ابراهیم هادی ورزش می‌کرد، قهرمان بود و تنومند، ولی نه برای مدال و عنوان، مدالش همان پلاکی بود که به گردن داشت که حتی آن هم برنگشت تا رسم و مرام پهلوانی همواره در این مرز و بوم زنده و پایدار باقی بماند.

مراسم بازگشایی و نام‌گذاری خانه کشتی شهید ابراهیم هادی صبح دیروز در فدراسیون کشتی با حضور اعضای خانواده این شهید، رئیس کمیته ملی المپیک، مسئولان فدراسیون کشتی و جمعی از پیشکسوتان و مدال‌آوران کشتی برگزار شد.

خواهر گرانقدر شهید هادی نیز در این مراسم گفت: «موقعی که پا در این سالن گذاشتم یاد پهلوانی‌های شهید هادی افتادم و احساس کردم که خود آقا ابراهیم کمک می‌دهند، مانند همان زمانی که پنج روز در کانال کمیل به همرزمان خود که بدون آب و غذا مانده بودند یاری می‌رساند. شهید هادی وقتی وارد تشک می‌شد همیشه با وضو بود و مرام پهلوانی و جوانمردی داشت.»

طالقانی: خانه کشتی با نام «هادی» درخشان شد
محمدرضا طالقانی، پیشکسوت نام‌آشنای کشتی ایران در این مراسم با اشاره به آشنایی دیرینه‌اش با شهید هادی گفت: «ابراهیم آخرین کشتی‌اش را با محسن کاوه گرفت و‌ای کاش امروز کاوه اینجا بود تا به جای من حرف بزند. شب آخری که با او بودم مسجد پاچنار بودیم و با بزرگانی، چون ژولیده رفت و دیگر نیامد تا ما امروز شرمنده مردانگی او و بقیه شهدا باشیم.»

طالقانی ادامه داد: «افتخار می‌کنم که حاصل چند سال زحمت به بار نشسته و حالا خانه کشتی با نام شهید هادی پرنورتر از همیشه آماده استقبال از جوانان پرشور است. فضایی که تا دیروز نداشتیم، ولی از امروز داریم، هرچند که همچنان بر این باورم که به کشتی هنوز هم به اندازه بضاعتش توجه نمی‌شود. وقت کم است و المپیک نزدیک باید هزینه و تلاش کنیم تا به مدال المپیک برسیم. الان، الان و الان به کمک کشتی و ورزش کشور بیایید.»

دبیر: این کار عنایت خود شهید بود
در ادامه این مراسم علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی با تجلیل از مقام شامخ شهید ابراهیم هادی گفت: «این کار به لطف خدا و توجهات امام زمان (عج) و عنایت خود شهید ابراهیم هادی به انجام رسید. خوشحالم که بلافاصله بعد از نام‌گذاری سالن شهید صدرزاده و تدفین شهید گمنام در فدراسیون این اتفاق مبارک هم افتاد. ما ۷۵۰ کشتی‌گیر شهید داریم که باید نام و خاطره آن‌ها را زنده نگه داریم و من در انجام این کار از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد.»

او ادامه داد: «خوشحالم که عنوان کنم پرتلاش و جدی، امروز یکی از بهترین خانه‌های کشتی دنیا را در اختیار جوانانمان قرار می‌دهیم. روزی که آمدم با ۶۰ میلیارد بدهی فدراسیون را تحویل گرفتم، اما امروز به‌رغم تمام مشکلات و با کمک ۱۵ میلیاردی بخش خصوصی این سالن مجهز و استاندارد را تحویل جامعه کشتی و قهرمانان آن دادیم. البته این پایان کار ما نیست. ما المپیک را پیش‌رو داریم و امیدواریم با توجه ویژه مسئولان به موفقیت در آن دست پیدا کنیم.»

صالحی‌امیری: با وضو وارد خانه کشتی شوید
سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک سومین نفری بود که پشت تریبون رفت و گفت: «وقتی در فضایی روح دمیده شود آن فضا دچار تحول می‌شود. حالا اگر این روح، روح پهلوانی و شهادت باشد آن وقت این فضا مقدس می‌شود و باید با وضو وارد آن شد.»

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: «کشتی مانند نگینی درخشان در ورزش ایران‌زمین می‌درخشد و اگر ما امروز در جهان احساس غرور می‌کنیم ریشه آن را باید در کشتی دنبال کنیم. تلاش بسیار خوبی در بازسازی خانه کشتی شده است. از امروز که این سالن به نام شهید ابراهیم هادی مزین شده، همه باید حرمت آن را به عنوان یک مکان مقدس حفظ کنند و هیچ‌کس حق ندارد در این سالن مجادله‌ای انجام دهد. نام‌گذاری کار ساده‌ای است، اما دنبال کردن مرام شهید کار سختی است و همه باید از امروز در کلام، قضاوت، رفتار و عمل خود تجدیدنظر کنیم که مبادا هر حرکتی و هر کلامی باعث آزردگی روح شهید شود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار