کد خبر: 992419
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۵
دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران گفت:تعلل در تخصیص ارز برای واردات اقلام اساسی، چون برنج، موجب آسیب‌دیدن امنیت غذایی کشور و ایجاد اختلال در ثبات بازار می‌شود.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: مسیح کشاورز در گفتگو با «ایسنا» اظهار کرد: آنچه مسلم است در شرایط کنونی که کشور تحت تحریم‌های خصمانه قرار دارد، باید از ذخایر ارزی مراقبت کنیم، اما این موضوع باید در خصوص اقلام غیرضروری اعمال شود و نباید اجازه دهیم ذخایر کالای اساسی کشور آسیب ببیند.

وی با یادآوری اینکه همچنان ۵۰ هزارتن از برنجی که ماه‌های پیش وارد و در گمرکات متوقف شده به دلیل عدم تخصیص ارز ترخیص نشده‌است، اظهار کرد: معطل ماندن برنج‌های وارداتی در گمرکات به افزایش هزینه و در نهایت بالارفتن قیمت تمام شده منتهی می‌شود و تبعات منفی آن متوجه مصرف‌کنندگان می‌شود.

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که قیمت برنج طارم اعلا و داخلی هاشمی درجه یک در دی ماه امسال نسبت به دی سال گذشته به ترتیب ۴۷ و ۵/ ۴۵ درصد افزایش داشته‌است. بر اساس آمار بانک مرکزی قیمت هر کیلوگرم برنج طارم اعلا و داخلی هاشمی درجه یک در دی ماه به ترتیب حدود ۲۲ هزار و ۹۰۰ و ۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان بوده‌است. این در حالی است که قیمت هر دو محصول در ماه مشابه سال گذشته تقریباً ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان بوده‌است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار