کد خبر: 992358
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
مدیر امور مالی شرکت گاز استان البرز:
مدیر مالی شرکت گاز استان البرز گفت: به زودی تمام چک های شرکت گاز استان البرز الکترونیکی می شود.

مدیر امور مالی شرکت گاز استان البرز، با اشاره به برنامه کاری امور مالی شرکت گاز استان البرز گفت:امور مالی شرکت گاز استان البرز در سال جاری بر روی چند محور تمرکز کرده است.

محمد پورخائف با بیان اینکه اولین محور تسویه پیمان های معوقه است گفت: پس از منفک شدن گاز البرز از شرکت گاز استان تهران، تعداد 131 پیمان که از سوی شرکت گاز استان تهران منعقد شده بود، به شرکت گاز استان البرز منتقل شد که بعضا تاریخ انعقاد قرارداد از سال 1380 بوده است. از این تعداد 80 مورد تا کنون تسویه شده است و حدود 40 مورد دیگر باقی مانده است که عمدتا به دلیل فوت پیمانکار یا مجهول المکان بودن پیمانکار و یا بدهی انباشته شده پیمان تا کنون تسویه نشده است.

پورخائف تاکید کرد: کارگروه هایی در این زمینه تشکیل دادیم و به دنبال این هستیم که هر چه سریع‌تر این پیمان ها را تسویه کنیم.

مدیر مالی شرکت گاز استان البرز، گذر از صدور چک به حواله الکترونیکی را یکی دیگر از کارهای در دست اقدام عنوان کرد و گفت: در حال حاضر کلیه پرداخت های شرکت از طریق چک های بانک مرکزی است. اقدامات لازم برای گرفتن گواهی امضاء الکترونیکی انجام داده شده است و در تلاشیم تا پایان  سال  از بحث چک عبور کنیم و کلیه پرداخت های شرکت با حواله و امضاء الکترونیکی انجام گیرد.

این مقام مسئول، توسعه ارائه خدمات الکترونیکی از طریق دفاتر پیشخوان را یکی دیگر از اقدامات امور مالی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر، بخشی از خدمات مشترکین، از طریق دفاتر پیشخوان درحال انجام است. به دنبال این هستیم با الکترونیکی کردن کار، تردد ارباب رجوع به دفاتر پیشخوان و ادارات گاز استان کم شود و پرداخت ها به صورت الکترونیکی انجام و کنترل شود.

وی تصریح کرد: با توسعه نرم افزار دفاتر پیشخوان، بخش مالی را هم به آن ارتباط دادیم. در حال حاضر ارتباط بین دستگاه های  POS موجود در دفاتر پیشخوان و ادارات گاز و امور مالی با بانک مرکزی برقرار است  و در حال گسترش و توسعه این نرم افزارها هستیم.

پورخائف خاطر نشان کرد: در تلاشیم بتوانیم، نظام مهندسی را هم به این بخش ارتباط دهیم، عملا مراجعه مردم به نظام مهندسی هم از سیکل مراجعه حضوری حذف شود و به صورت الکترونیکی انجام شود.

وی در خصوص حذف بدهی مشترکین نیز اظهار داشت: حذف بدهی مشترکین دارای سیکل خاصی است و طبق دستور العملی که در سال 1386 شورای انفورماتیک کشور تصویب کرد، شرکت های خدمات دهنده باید شناسه قبض و پرداخت را طی دو رکورد 13 کارکتری تولید کنند و بانک ها با همین رکوردها دریافت و به شرکت های خدمات دهنده ارائه دهند. سیکل دریافت اطلاعات از بانک ها طولانی است و مشترک زمانی که قبض خود را پرداخت می کند، بعد از 24 ساعت کاری فایل مربوط در بانک عامل تشکیل می شود، سپس در مرحله اول به شرکت های خدمات دهنده تفکیک شده و در مرحله دوم از طریق کد هایی تابعه در شرکت های خدمات دهنده از هم تفکیک می شوند به شرکت های گاز،آب یا برق استانی تفکیک می شوند و روی سایت بانک مذکور قرار می گیرند.

مدیر مالی شرکت گاز استان البرز با بیان اینکه ما در حال حاضر با 27 بانک و موسسه ارتباط داریم گفت: سایت ها روزانه بررسی می شوند، اطلاعات از روی سایت برداشت می شود و به سیستم صورت حساب (بلینگ) شرکت تغذیه می شود و در انتهای آن شب تسویه صورت می گیرد.  یعنی در بهترین حالت از زمان پرداخت تا زمان حذف بدهی مشترک، 48 ساعت کاری زمان می برد. اگر در این میان مشترک یکی از کدها را اشتباه بزند و یا ،سایت بانک عامل مشکل داشته باشد یا کارمند مربوطه برای ارسال فایل ها حضور نداشته باشد، کار با تاخیر انجام خواهد شد.

وی خطاب به مشترکینی که پرداخت آن ها به حساب ننشسته و در قبض گاز آن ها بدهی گذشته درج شده است،گفت: مشترکینی که می گویند ما پرداخت کردیم اما ننشسته است، یا پس از موعد مقرر پرداخت کرده اند، یا در زمان پرداخت، کد شناسه و پرداخت را درست وارد نکرده اند.

پورخائف از دیگر اقدامات این امور را ، بحث آرشیو الکترونیکی در بخش مالی دانست و گفت:  روزانه بین 70 تا 100 سند مالی تنظیم می شود که ضمائم آن چیزی حدود 700 تا 1000 برگ است. این حجم عظیم از اطلاعات بایگانی می شود و پردازش این اطلاعات در بایگانی فیزیکی بسیار سخت و غیر ممکن است. به همین منظور درخواست کردیم بستر سخت افزاری و نرم افزاری برای الکترونیکی کردن آرشیو فراهم شود. همچنین در حال رایزنی برای نصب، راه اندازی و آموزش این نرم افزار به کاربران هستیم تا از ابتدای اسفند ماه کلیه اسناد و اقدامات به صورت الکترونیکی آرشیو و اطلاعات پردازش و پایش شوند. این امر به این منظور انجام می شود که برای اسناد فیزیکی احتمال حریق و ... وجود دارد و آرشیو الکترونیکی ماندگاری دائمی دارد. همچنین پاسخگویی به سازمان نظارتی راحت تر انجام می شود.

وی تجدید ساختار پرسنلی واحد مالی را از برنامه های سال آینده خواند و گفت: طی مکاتباتی که انجام شده است، بحث گسترش ساختار پرسنل و ارتقاء سطح آن ها  را در برنامه داریم. ما نسبت به شرکت های هم گروه خود، ساختار بسیار فشرده و کوچکی در بخش مالی داریم و در تلاشیم این ساختار را گسترش دهیم.

مدیر امور مالی شرکت گاز استان البرز جانشین پروری را از دیگر برنامه های این واحد عنوان کرد و گفت: باید نفراتی پرورش پیدا کنند که بتوانند در شرکت گاز استان البرز ارائه خدمت دهند.به همین منظور روی آموزش همکارها و شرکت آنها در کارگروه های مختلف در تلاشیم،  پرسنل پرورش پیدا کنند و تجربه کسب کنند تا بتوانند وارد گود شوند.

وی خاطر نشان کرد: با انجام این کار با رفتن یک فرد از یک شرکت یا یک واحد، اطلاعات محفوظ می ماند.

پورخائف در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر در چند کارگروه کشوری، البرز نماینده دارد و این جز افتخارات گاز البرز است که پرسنل بعد از گذشت چهار سال به آن بلوغ سازمانی رسیدن که می توانند در سطح کشوری اظهار نظر کنند و ارائه طرح و پیشنهاد داشته باشند و نظر کارشناسی خودشان را ارائه دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار