کد خبر: 992345
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: 70 هزار عدد ماسک به همراه بعضی مواد ضدعفونی کننده دیگر از جمله الکل اتانول در داروخانه‌های استان اردبیل توزیع شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، دکتر قدرت اخوان اکبری در نشست قرارگاه پدافند زیستی اردبیل با اشاره به اینکه تاکنون ۱۱ مورد بیمار مشکوک در مراکز درمانی این استان بستری شده‌اند، اضافه کرد: از این تعداد ۹ نفر به شهرستان اردبیل و ۲ نفر به شهرستان پارس‌آباد مربوط می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرکز ترومای اردبیل به بیماران احتمالی مبتلا به کرونا اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: آمبولانس‌های ویژه برای انتقال افراد مشکوک مبتلا به کرونا از منازل‌ به مراکز درمانی و یا از شهرستان‌ها به مرکز استان در نظر گرفته شده است.

وی وضعیت استان اردبیل را از لحاظ شیوع ویروس کرونا معمولی و در مقایسه با استان‌های درگیر این بیماری مطلوب توصیف کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه آموزش افراد و خانواده‌ها موضوع اساسی در کنترل و مهار کرونا ویروس است، اضافه کرد:علوم پزشکی اردبیل اقدامات مطلوبی را در این زمینه در ادارات، مراکز آموزشی و دیگر نقاط تجمع مردم آغاز کرده است.

اخوان اکبری ادامه داد: کاستن از تجمع افراد و به حداقل رساندن آن به منظور مهار شیوع  کرونا ویروس ضروری است بطوریکه برای این منظور با هماهنگی کمیته‌های ویژه و نیز شورای تامین استان اردبیل تعطیلی مدارس و مراکز آموزش عالی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ضدعفونی دستگاه‌های عمومی مانند خودپردازها، اتوبوس‌ها و تعطیلی بعضی مراکز تجمع و عرضه مواد خوراکی مانند قهوه خانه‌ها و آب‌های معدنی را از دیگر اقدامات انجام شده برای کنترل بیماری کرونا در استان اردبیل ذکر کرد.

اخوان اکبری یادآور شد: تمام مدارس و مراکز دانشگاهی استان اردبیل تا روز دوشنبه تعطیل اعلام شده‌ بود و این تعطیلی ۲ روز دیگر تمدید و تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از توزیع ۷۰ هزار عدد ماسک در داروخانه‌های استان اردبیل به همراه بعضی مواد ضدعفونی کننده دیگر از جمله الکل اتانول خبر داد و گفت: خرید و فروش اینگونه اقلام بر عهده وزارت بهداشت گذاشته شده و در استان‌ها با نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع می‌شود.

وی خواستار حفظ آرامش در عین آمادگی و اقدامات پیشگیرانه در مقابل این ویروس ازسوی مردم شد و گفت: خطرات این ویروس از بیماری آنفلوانزا که قبلا شایع شده بود بیشتر نیست.

به گفته اخوان اکبری حدود ۸۰ درصد از میتلایان به بیماری کرونا شاید دچار علایم شدید نمی‌شوند و این بیماری را مانند یک سرماخوردگی ساده پشت سر می‌گذارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر