کد خبر: 992285
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۰
حبیب اسماعیلی تهیه‌کننده سینما:
برنامه‌ریزی برای قرعه‌کشی اکران فیلم‌های سینمایی سال آینده کشور می‌تواند منجر به بهبود شرایط اکران و قرعه‌کشی در سینما‌های کشور شود.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: حبیب اسماعیلی تهیه‌کننده سینما با بیان این مطلب علت اصلی ریزش مخاطب در سینمای کشور را عدم‌برنامه‌ریزی درست برای اکران فیلم‌های سینمایی توصیف کرد و به باشگاه خبرنگاران پویا گفت: در سالی که گذشت سینمای ما به علت برنامه‌ریزی اشتباهی که در حوزه اکران داشتیم، دچار ریزش مخطب جدی شد. چینش اکران فیلم‌ها به گونه‌ای بود که منجر به این شد که فیلم‌هایی که از فروش خوبی برخوردار نبودند، زمانی اکران شود که فیلم‌های پرفروش دیگر هم در حال اکران بودند و در نتیجه در آن بازه زمانی سینما از فروش بسیار پایینی برخوردار شد.

وی در ادامه گفت: ساخت‌وساز پردیس‌های سینمایی که امسال در شهر‌های مختلف کشور رخ داد نیز می‌تواند فروش فیلم‌ها را بالا ببرد، اما در آن حالت نیز ما به مدیریت اکران قوی نیاز داریم وگرنه تنها ساخت سینما‌ها نمی‌تواند کمک بسیار شایانی به رونق سینما‌ها کند بلکه مدیریت اکران لازم است.

در امسال واقعاً بسیاری از تهیه‌کنندگان، مدیران پخش و سینماداران از بی‌برنامگی نالیدند، بنابراین من نیز با قرعه کشی موافقم زیرا باعث می‌شود در یک برنامه‌ریزی کامل و درست رونق اکران سینما‌ها را در نظر داشته باشیم، برای همین از آقایان انتظامی و دیگر مسئولان و سینماگرانی که در این رخداد مهم فرهنگی و اجتماعی دست دارند، تشکر می‌کنم.

این تهیه‌کننده سینما درباره اکران فیلم‌های خوب در کنار یکدیگر گفت: زمانی که فیلم‌های خوب با یکدیگر اکران شود، همدیگر را در اکران خنثی می‌کنند. بگذاریم مسئله فروش بسیار بالای «مطرب» را از این منظر نیز بررسی کنیم که اگر این فیلم به عنوان مثال در عید نوروز ۱۳۹۹ اکران می‌شد، باز هم از این فروش بسیار بالا برخوردار بود؟ قطعاً خیر و بیشتر از ۲۵ میلیارد فروش نداشت، زیرا در نوروز فیلم‌های بسیار پرفروش دیگر نیز در حال اکران است و طبیعتاً این فیلم نیز سالن‌های کمتری را شامل می‌شد و در کنار آن نیز باید تأثیر فروش فیلم‌های دیگر را نیز در نظر گرفت. «مطرب» زمانی اکران شد که در کنار آن فیلم‌های پرفروش دیگر اکران نداشتند و در نتیجه این فیلم توانست در اکران از این فروش بالا برخوردار شود.

وی ادامه داد: واقعیتی که در اکران امسال رخ داد این بود که اواخر خرداد و بعد از اکران چند فیلم خوب یکباره سینما‌های ما در مدت‌زمان مدیدی بدون فیلم خوب و بفروش بود و در نتیجه سینما‌های ما دچار کسری مخاطب شد. بخش بزرگی از کمبود مخاطب امسال سینما‌های ما مربوط به آن فصل بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار