کد خبر: 992281
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱
معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در سخنانی فاش کرد که برخی کشور‌های عربی در تهیه معامله قرن نقش داشته‌اند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: همچنین یک عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنانی گفت که تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه مقاومت و نوار غزه در راستای رقابت‌های انتخاباتی میان احزاب این رژیم برای راهیابی به پارلمان است.

به گزارش ایسنا، صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در مصاحبه با شبکه «الاقصی» با اشاره به طرح ضد فلسطینی موسوم به «معامله قرن» خواستار مقابله با این طرح با تمامی اشکال مقاومت شد. وی گفت: ما روی یک جنبش میدانی برای مقابله با معامله قرن حساب بازکرده‌ایم و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اولین سخنرانی خود (پس از رونمایی از معامله قرن) برای سفر به غزه اعلام آمادگی کرد. العاروری افزود: ما بلافاصله با سفر هر چهره ملی به غزه موافقت کردیم تا بدین واسطه درباره برنامه‌های ملی به توافق دست یابیم. تمامی احزاب و نیرو‌ها دغدغه مقابله با معامله قرن را دارند و ما خواستار عمل به این مسئولیت توسط تمامی شرکا هستیم.

این مقام فلسطینی در ادامه اظهار کرد: اطلاعاتی در اختیار داریم که نشان می‌دهد برخی کشور‌های عربی در تهیه معامله قرن مشارکت داشته‌اند، این کشور‌ها همچنین به طور جدی در تصویب و تحمیل این طرح نقش دارند. برخی‌ها تمایل به عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و تمامی کشور‌های عربی دارند و اموالی را در این زمینه هزینه می‌کنند، نقض‌هایی در زمینه عادی‌سازی روابط وجود دارد، اما بنیامین نتانیاهو، (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) درباره میزان آن دروغ می‌گوید.

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در بخش دیگری از اظهاراتش اعلام کرد که مصر از رهبری این جنبش برای سفر به قاهره دعوت کرده است.

وی در این باره عنوان کرد که مصر «خانه دوم» حماس است و سفر مذکور به منظور بررسی چند پرونده مهم صورت خواهد گرفت.

العاروری درباره تهدیدات اسرائیل نیز خاطرنشان کرد: حماس تهدیدات اسرائیل علیه غزه را ناچیز نمی‌شمارد، اما از آن هم نمی‌ترسد و ما در این جنبش در زمان و مکان مناسب پاسخ خواهیم داد و تجاوز را نخواهیم پذیرفت. وی افزود: رژیم اشغالگر به هیچ توافقنامه‌ای پایبند نیست و همواره آن‌ها را نقض می‌کند. تا زمانی که این رژیم غزه را محاصره کند، ملزم به تهیه تمامی نیاز‌های انسانی از آب و غذا گرفته تا دارو و برق است. اگر این رژیم قصد فراهم کردن نیاز‌های ملت ما را ندارد، پس باید از دریا عقب‌نشینی کرده و مرز‌های فلسطین از سمت غزه را باز بگذارد.

العاروری در ادامه با بیان اینکه موضوع شهرک‌سازی اسرائیل «کشنده‌ترین» سلاح برای ملت فلسطین به شمار می‌رود، تأکید کرد: در اوج انتفاضه دوم این شهرک‌ها خالی از سکنه شده و بسیاری از آن‌ها تبدیل به پادگان‌هایی برای ارتش (اسرائیل) شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار