کد خبر: 992260
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸
در پی افزایش قیمت ارز به مرز ۱۵ هزار تومان در دو روز گذشته، رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه برخی تلاش دارند ثبات بازار ارز را به هم بزنند، گفت: بانک مرکزی ثبات لازم را به بازار ارز بازمی گرداند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: در خصوص آنچه موجب تصمیم FATF برای اعلام اقدامات تقابلی علیه ایران شد و مطابق انتظار موجب خرسندی دولت امریکا و موجه نشان دادن تحریم‌های ظالمانه آن‌ها گردید، صحبتی نمی‌کنم. به دنبال این اقدام، همانگونه که قبلاً تأکید کردم، گروهی در تلاش بوده و هستند تا با ایجاد فضای روانی بی‌ثباتی و نیز اعلام نرخ‌های بی‌پایه و غیرمعاملاتی در فضای مجازی، در چارچوب فشار حداکثری امریکا، این تصمیمات را تکمیل کرده و ثبات بازارها، از جمله بازار ارز را مجدداً به هم بزنند.

بانک مرکزی با هیجانات بازار، هیجانی برخورد نمی‌نماید بلکه با رویکرد اصولی و استفاده از امکانات و روش‌های تجربه شده خود در طول ماه‌های گذشته و با رهیافت صبر و تدبیر، تلاش‌ها را برای سفته‌بازی از طریق تحمیل شوک به بازار ارز با تقویت اقدامات در دست اجرا، خنثی و ثبات لازم را به بازار اعاده خواهد کرد. به هموطنان عزیز توصیه می‌کنم از ورود به دام روانی سفته‌بازان و سودجویان پرهیز کنند. 

در جریان معاملات روز یک‌شنبه چهارم اسفند ۹۸ در صرافی‌های بانکی، قیمت هر اسکناس دلار امریکا برای خرید ۱۴،۶۵۰ تومان و برای فروش ۱۴،۷۵۰ تومان است. همچنین قیمت هر اسکناس یورو برای خرید ۱۵،۷۰۰ تومان و برای فروش ۱۵،۸۰۰ تومان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار