کد خبر: 992243
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴
مبلمان اداری و اجرای یک دکوراسیون مناسب اثرات غیر قابل باوری در موفقیت کسب و کارتان دارد و کارکنان را با انگیزه بسیاری برای انجام کار حرفه‌‌ای آماده می‌کند.

تا به حال برایتان اتفاق افتاده است که برای مصاحبه به یک شرکت بروید و قبل از انجام مصاحبه و بدون هیچ شناختی تنها با دیدن دکوراسیون و مبلمان اداری آن آرزو کنید که در آنجا استخدام شوید؟ برای من که اتفاق افتاده و این به دلیل فضای دلپذیری است که چیدمان فضا همراه با رعایت جزئیات، آن را به ارمغان آورده است.

تاثیر مبلمان اداری و دکوراسیون مناسب بر کارایی بهتر کارکنان

چیزی که در نگاه اول یک محیط کاری را برای همه خاص و دوست‌داشتنی می‌کند، دکوراسیون  و چیدمان مناسب مبلمان اداری آن است. در تعبیری ساده‌تر دکوراسیون برای مکان‌ها را به آرایش برای خانم‌ها شبیه کرد. همان‌طور که آرایش به زیبایی بیشتر کمک می‌کند، دکوراسیونی مناسب نیز باعث زیبایی و آراستن محیط کار می‌شود.

چیزی که به محض ورود به مکانی جدید آن را برای ما خوشایند می‌کند، چیدمان مبلمان اداری و وسایل آنجا است. اگر بدانید که یک دکوراسیون اداری مناسب چه تاثیر مثبتی بر موفقیت کسب و کارتان می‌گذارد، قطعا در همین لحظه البته بعد از خواندن این مطلب خود به آراستن دکوراسیون محل کار خود می‌پردازید یا آن را به یک متخصص می‌سپارید.

رمز موفقیت دفاتری که بازده کاری بالایی دارند این است که راحتی خانه را با تصویر حرفه‌ای تجارت ادغام می‌کنند و تعادل خاصی را بین این دو فضا ایجاد می‌کنند. ایده‌های طراحی دکوراسیون باید ارزش‌های شرکت را به شکلی مجسم کنند که منجر به افزایش راندمان کاری افراد شود.

در اینجا ما برای شما چند مورد از این ایده‌ها را به اختصار توضیح می‌دهیم تا بتوانید برای طراحی دکوراسیون محل کارتان از آنها الهام بگیرید. در این صورت عناصر و جزئیاتی که هر روزه در مقابل چشمان شما هستند برایتان انگیزه‌بخش می‌شود.

جدا کردن بخش‌های مختلف با پارتیشن اداری

محیط‌های اداری باز و بدون در و دیوار چند سالی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اخیرا باور بر این است که شکستن دیوارها باعث افزایش ارتباط و همکاری بین اعضای تیم می‌شود و سلسله مراتب اداری را از بین می‌برد. آیتمی که از ویژگی سازمان‌های پویا است.

با دکوراسیون بدون دیوار اعضای تیم احساس می‌کنند علاقه بیشتری به گفتگو و تبادل اطلاعات با هم دارند زیرا دوستانه و غیررسمی است. در این مدل استفاده از پارتیشن اداری برای تفکیک فضاها، یکی از بهترین راه حل‌ها است.

شعار شرکت خود را در معرض دید همگان قرار دهید

با ایجاد یک تصویر بزرگ از شعار سازمانی خود و یا حک کردن آن در محلی که قابل دید برای همه است، آن را در ذهن همه حتی مشتریان نهادینه کنید. این کار می‌تواند راهی مؤثر برای نمایش ارزش‌های تجارت شما و یادآور خوبی برای انجام آن باشد.

جدا کردن بخش‌های مختلف با فرش و مبلمان اداری

استفاده از مبلمان اداری و فرش‌ها روش خوبی برای ایجاد فضاهای مختلف بدون ایجاد موانع جسمی هستند. چه فضای کمی داشته باشید چه زیاد، پهن کردن فرش به ساماندهی فضا، بخش‌بندی قسمت‌های مختلف و بزرگ‌تر نشان دادن آن کمک می‌کند.

اگر فضای زیادی در اختیار دارید که باید به بخش‌های مختلفی اختصاص داده شود، بدون استفاده از دیوارکشی و... آن‌ قسمت‌ها را با مبلمان اداری و فرش از هم جدا کنید. این کار علاوه بر استفاده بهینه از فضا و صرفه جویی در بودجه، به زیبایی محیط کاریتان کمک شایانی می‌کند. برای فضاهای کوچک نیز می‌توانید از فرش استفاده کنید.

برای هر بخشی مبلمان اداری متناسب با عملکرد آن بخش داشته باشید

هر بخشی در محل کار شما باید حس خاص خود را منتقل کند و گویای عملکرد آن بخش باشد. قطعا حس و حالی که در اتاق کنفرانس است با اتاق غذاخوری از زمین تا آسمان متفاوت است.

مثلا اگر بخواهید که اتاق کنفرانس شما احساس رسمی‌تری داشته باشد، استفاده از یک رنگ‌بندی خنثی و مبلمان اداری حرفه‌ای‌تر این حس را به بهترین شکل ممکن ایجاد می‌کند یا مثلا در طراحی اتاق غذاخوری شما اضافه کردن رنگ‌های جسورانه مناسب خواهد بود.

اجازه دهید اعضای تیم فضاهای مربوط به خود را شخصی‌سازی کنند

اگر هر بخشی به سلیقه کسی که در آن بخش مشغول است آراسته شود، آن فرد احساس تعلق بیشتری به آن می‌کند و آن فضا را از آن خود می‌داند. از آنجا که هر کس در هر زمینه‌ای سلیقه و سبک شخصی خود را دارد، اعضای تیم خود را ترغیب کنید تا عناصری را که باعث افزایش انگیزه آنها در طول روز می‌شود را در فضای اداری بخش خود به کار ببرند.

این شخصی‌سازی می‌تواند در نوع مبلمان اداری و یا  چیزی ساده مانند نصب یک نقاشی دیواری از هنرمند مورد علاقه یا حتی قرار دادن گلدان گل مورد علاقه باشد. البته این نکته فراموش نشود که این اعمال سلیقه به سردرگمی در فضای اداری منجر نشود و تا حدی صورت گیرد که به کلیات دکوراسیون آسیبی نرساند.

قرار دادن یک کتابخانه مملو از کتاب‌های مرتبط با حوزه کاری شما

اگر شما به عنوان مدیر یک مجموعه دوست دارید در مطالعه پیرامون حوزه فعالیتتان از رقیبان خود جلوتر باشید، برخی از کتاب‌های دلخواه را در قفسه كتاب در اتاق جلسات یا اتاق اجتماع خود قرار دهید. اگر جایی برای این مکان ندارید، کافی است تعدادی کتاب که مربوط به هدف شرکت شما است را روی یک میز قهوه یا حتی بر روی یک قفسه روی دیوار جمع کنید. به طور کلی سایز و شکل کتابخانه به اندازه فضا بستگی دارد.

برای هر چیزی جای مخصوصی را در نظر بگیرید

این مورد به انتظام فضا کمک می‌کند. در این مورد کارهای بسیاری می‌توان انجام داد برای مثال بر روی میز اداری خود قفسه‌های کوچکی برای وسایل مختلف قرار بدهید تا از به هم ریختگی در ساعات کاری شلوغ جلوگیری شود.

این مواری که گفته شد مواردی جزئی از ایده‌هایی است که بسیاری از کسب و کارهای موفق در دنیا از آنها برای طراحی دکوراسیون دفاتر اداری خود استفاده کرده‌اند و شاید در نگاه اول این موارد بی‌اهمیت به نظر بیاید اما رعایت همین نکات اثرات غیر قابل باوری در راندمان کاری می‌گذارد.

طراحی مبلمان اداری و دکوراسیون

فروش مبلمان اداریمدرن

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار