کد خبر: 991993
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران و عراق دلایل مسدود شدن مرز مهران به روی کامیون‌های حامل کالا‌های صادراتی را از ایران به عراق تشریح کرد.
پس از انتشار ویروس کرونا در ایران و فوت هموطنان به دلیل ابتلا به این بیماری مسئولان عراقی پرواز‌های ایران به کشورشان را ممنوع اعلام کردند. پس از آن اخباری مبنی بر بسته شدن مرز مهران به روی کامیون‌های حامل کالا‌های صادراتی از ایران به مقصد عراق منتشر شد که دلیل آن نیز در اخبار ابتلا ایرانیان به ویروس کرونا اعلام شد.
اما سیدحمید حسینی در گفتگو با خبرگزاری بازار اظهار کرد که ویروس کرونا عامل بسته شدن مرز مهران به روی ایرانیان نیست. مسئول گذرگاه عراق تغییر کرده و طی بازرسی که از گمرک عراق در مرز مهران به عمل آورده بسیاری از نیرو‌های آن را تعدیل کرده است.
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران و عراق خاطر نشان کرد: کاهش شدید تعداد نیروی انسانی در گمرک واقع در مرز مهران موجب شد تا پرسنل باقی مانده نتوانند بازرسی از کامیون‌ها را انجام دهند به همین دلیل ابتدا تعداد کامیون‌های عبوری از این مرز از ۳۰۰ به ۱۱۰ کامیون رسید و در نهایت فقط ۴۰ کامیون قادر بودند از این مرز عبور کنند. حسینی تصریح کرد: از روز چهارشنبه نیز این مرز به صورت کامل بسته شد، اما بار دیگر مرز مهران فعالیت خود را آغاز کرده و کامیون‌های ایرانی در حال تردد هستند.  
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار