کد خبر: 991986
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
سرويس ايران جوان آنلاين: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تشکیل کارگروه مقابله با ویروس کرونا در این استان خبر داد.
ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تشکیل کارگروه مقابله با ویروس کرونا در گیلان و بیان اینکه کسانی که مشکوک به ویروس کرونا هستند، بعد از مشخص شدن نتیجه آزمایش، وضعیت آن‌ها به مردم اعلام می‌شود، گفت: پیش‌بینی دانشگاه علوم پزشکی گیلان این است که اکثر این بیماران به ویروس کرونا مبتلا نیستند. وی افزود: هر فردی که مشکوک به کرونا باشد تحت نظر قرار گرفته شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: مردم نگران نباشند، به خصوص اینکه شدت کشندگی ویروس کرونا از آنفلوانزای H ۱ N ۱ که پاییز امسال آن را کنترل کردیم، کمتر است. ضمن اینکه هنوز با مواردی از بیماری ضعیف‌تر از آنفلوانزای B در کشور مواجهیم و بیشتر بیماران تنفسی از این نوع است. سالاری با اشاره به اینکه ویروس کرونا برای بیماران مزمن از جمله دیابتی‌ها، بیماران قلبی، افراد دارای عفونت مزمن و نقص ایمنی می‌تواند خطرناک باشد، گفت: مهم این است که مردم اصول بهداشتی مانند شست وشوی مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک را هنگام بیماری رعایت کنند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: آمار‌هایی که برخی در مورد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را اعلام می‌کنند، صحیح نیست و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان صادقانه هر موردی از کروناویروس را که اثبات شود، به مردم اعلام می‌کنند.
سالاری با اشاره به تشکیل کارگروه مقابله با ویروس کرونا تصریح کرد: این کارگروه که برای اطلاع‌رسانی تشکیل شده است، وظیفه دارد اطلاعات دقیق داده و در این راستا آموزش‌های مورد نیاز را به مردم ارائه دهید که با اقدامات بهداشتی، می‌توان با این بیماری مقابله کرد. به گفته این مقام مسئول با توجه به آمادگی کامل تمام مسئولان استانی این بیماری خطر جدی نداشته و قابل کنترل است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار