کد خبر: 991946
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
کارشناس بسکتبال ایران گفت: قطر نمی‌تواند پا به پای ایران بازی کند، اما باید از نظر بار فنی بهتر از بازی مقابل سوریه باشیم.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: فردا (یک‌شنبه) چهارم اسفند ماه ۱۳۹۸، تیم ملی بسکتبال ایران باید در دومین و آخرین بازی خود از پنجره نخست رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱، در سالن آزادی تهران میزبان تیم ملی قطر باشد.

عنایت آتشی کارشناس بسکتبال ایران در مورد این بازی گفت: همانطور که دیدید بازی اول ما مقابل سوریه بود که تیم ملی ایران به راحتی این بازی را با برد پشت سر گذاشت. در مورد قطری‌ها هم باید بگویم که آن‌ها همیشه برای خودشان آوازه درست می‌کنند و با در اختیار داشتن مهره‌های خارجی، سعی‌می‌کنند حریف ما شوند، ولی نمی‌توانند.

او افزود: با وجود این صحبت‌ها باید مقابل قطر نسبت به سوریه بهتر بازی کنیم، به هر حال تیم آن‌ها چند ملیتی است. ضمنا باید بگویم که این مسابقات فرصت خوبی است تا ما با استفاده از جوانان؛ آینده بسکتبال ایران را نیز بسازیم. باید به جوان‌تر‌ها نیز میدان دهیم تا کسب تجربه کنند.

آتشی ادامه داد: الآن دیگر تیم‌هایی مثل قطر مانند سال‌های ۱۹۹۰ شرایط خوبی ندارند. اکنون عربستان هم در گروه ایران است که با توجه به این شرایط، ما می‌توانیم در گروه E صدرنشین باشیم. می‌توانیم قدرت اول گروه خود باشیم و نخبه پروری کنیم. نفراتی مثل سینا واحدی از جمله استعداد‌های خوب بسکتبال ایران هستند، اما فعلا تجربه کافی برای حضور در ترکیب تیم ملی را ندارند.

او ادامه داد: بودن پشت سر افرادی، چون صمد نیکخواه بهرامی، سعید داورپناه، بهنام یخچالی، محمد جمشیدی و ... برای رشد استعدادی، چون سینا نیاز است. او بازیکن خوبی است، ولی نیاز به کسب تجربه دارد تا از بازی کنار افرادی، چون حدادی نترسد. نباید توقع داشته باشیم که او سریعا در میادین بین‌المللی برای تیم ملی به میدان رود و هر کدام از بازیکنانی که نام بردم برای او یک کلاس هستند تا از آن‌ها الگو برداری کرده و خودش را رشد دهد.

آتشی در مورد شرایط فنی بازی تیم قطر نیز گفت: الآن دنیا به سمت بازی دور از سبد (بازی پیرامونی) رفته است و دیگر زمان بازی در زیر سبد نیست. من فکر نمی‌کنم در این زمینه تیم‌هایی، چون قطر بتوانند پا به پای تیم ایران بازی کنند، مگر اینکه ما در شرایط آرمانی نباشیم. اعتقاد دارم که کادرفنی تیم ایران نیز آنالیز کافی از تیم قطر را انجام داده‌اند و بردن مقابل آن‌ها سخت نیست. البته تاکید می‌کنم که از نظر بار فنی باید بهتر از سوریه مقابل آن‌ها به میدان برویم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار