کد خبر: 991899
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
شهردار اصفهان:
دکتر قدرت اله نوروزی گفت:همه ما آماده شرایط باشیم تا بتوانیم با افزایش بهداشت فضاهای عمومی، پیشگیری لازم از شیوع ویروس کرونارا در این زمینه برای افزایش ایمنی شهروندان عزیز اصفهان صورت دهیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، شهردار اصفهان، برای پیشگیری از شیوع احتمالی بیماری کرونا و آمادگی فضاهای عمومی شهر در این زمینه، هفت دستور ویژه به معاونین و مدیران شهرداری اصفهان ابلاغ کرد. در این نامه آمده است:

دکتر قدرت اله نوروزی اعضای محترم شورای معاونین؛ لازم است شهرداری اصفهان در وضعیت جدیدی که ممکن است، سلامت شهروندان را تهدید کند، با آمادگی دقیق و جدی اقدام نماید. لازم است همه ما آماده شرایط باشیم تا بتوانیم با افزایش بهداشت فضاهای عمومی، پیشگیری لازم را در این زمینه برای افزایش ایمنی شهروندان عزیز اصفهان صورت دهیم.

دکتر قدرت اله نوروزی در این زمینه با همفکری و استفاده از نظرات دکتر جوادی رئیس کمیسیون خدمات شهری و بهداشت شورای اسلامی شهر که از چهره های ارزشمند جامعه پزشکی اصفهان هستند و همچنین دکتر آجدانی مشاور شهردار در حوزه بهداشت و سلامت، اقدامات برنامه ریزی شود. مواردی که در برآورد اولیه، پرداختن به آن مهم و ویژه است به این شرح است که لازم است کلیه حوزه ها در این زمینه و همچنین سایر اقدامات لازم بر اساس برنامه ریزی های بعدی اقدام نمایند..

١_معاونت حمل و نقل و ترافیک در اسرع وقت در خصوص اقدامات لازم برای ضدعفونی کردن اتوبوس ها و واگن های مترو تا حد ممکن برنامه ریزی نماید.

٢-معاونت فرهنگی در اسرع وقت برای فرهنگ سازی صحیح در این ایام از جمله رعایت نظافت شخصی، رعایت اصول بهداشتی در زمان استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی(مانند استفاده از ماسک) و پرهیز از استفاده در صورت داشتن علائم بیماری اقدام نماید. طرح ها در اولین فرصت در اتوبوس ها و مترو نصب شود.

٣_معاونت خدمات شهری با همفکری دکتر جوادی، در خصوص اقدامات لازم برای ضدعفونی کردن فضاهای ویژه بهداشتی از جمله سرویس های بهداشتی سطح شهر و افزایش نظافت در آن، دقت در شارژ مرتب مواد شوینده و غیره اقدام نماید.

۴-با توجه به اهمیت و ارزش سلامتی همه شهروندان از جمله پاکبانان، نیروهای حمل زباله و پسماند، باغبانان، آتش نشانان و سایر نیروهای شریف و خدوم خدمات شهری، نیروهای کنترل و نظارت و همچنین رانندگان عزیز اتوبوسرانی، تاکسی رانان، کارکنان بهره برداری مترو و غیره، دستورالعمل های جدید برای صیانت از این عزیزان و پیشگیری از ابتلای به ویروس و رعایت بهداشت کار صورت گیرد. الزامات لازم از جمله در صورت نیاز و بر حسب شرایط "در اختیار قراردادن ماسک، دستکش مناسب" و سایر اقدامات لازم صورت گیرد.

۵-معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی، دستورالعمل های جدید بهداشت محیط کاری در سطح شهرداری های مناطق، سازمان ها و کلیه فضاهای کاری را برای صیانت از کارکنان شهرداری و شهروندان عزیز که ارباب رجوع شهرداری هستند تصویب و ابلاغ کند. اطلاعیه ها و طرح های گرافیکی در سطح فضاهای اداری نصب شود. نصب دستگاه های ضدعفونی کننده دست در ورودی فضاهای اداری بررسی و اقدام شود. اداره کل ارتباطات پیامک ها و دیگر محتواهای تولیدی آموزشی را به کارکنان شهرداری ارسال نماید.

۶-رسانه های شهرداری، به صورت ویژه آموزش های لازم را برای شهروندان عزیز ارائه دهند و در این زمینه با تشکیل پرونده های تخصصی، فعال باشند. همچنین این رسانه ها با ارتباط قوی و مستمر با ستادهای فعال موضوع در شهرداری، اطلاع رسانی های لازم را به شهروندان در چارچوب قوانین و مقررات و البته وظایف شهرداری صورت دهند. دقت لازم برای استفاده از منابع دقیق در خصوص موضوع لحاظ شود. تاکید ویژه در این زمینه بر  "آموزش" شهروندان برای پیشگیری و رعایت نکات بهداشتی باشد.

٧-سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، دستورالعمل ها و آموزش های لازم را به مخاطبین فضاهای فرهنگی، ورزشی و آموزشی در نظر بگیرد. در زمینه نظارت بر این فضاها و رعایت موارد ابلاغی، نظارت به صورت مستمر و دقیق تر صورت گیرد. آموزش های لازم به شهروندانی که از این فضاها استفاده می کنند، در این خصوص برنامه ریزی و اجرا شود. همچنین از ظرفیت فرهنگسراها برای آموزش های لازم برای پیشگیری از وقوع بیماری با همکاری دستگاه های متولی صورت پذیرد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر