کد خبر: 991884
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
رأی ملت، مجلس یازدهم را ریل‌گذاری کرد
از فردای خروج ایالات متحده امریکا از توافق برجام، حدود ۲۲ ماه می‌گذرد و سران کاخ سفید به مدد تبلیغات پرحجم رسانه‌ای کوشیدند با تحمیل بی‌سابقه‌ترین فشار‌های اقتصادی به ملت ایران که از آن به عنوان «راهبرد فشار حداکثری» یاد کردند، میان ملت ایران و حاکمیت نظام فاصله ایجاد کنند و به زعم خود نافرمانی و فروپاشی از درون را کلید بزنند، اما در همه این ۲۲ ماه ملت انقلابی ایران با حضور پرشور در مناسبت‌های ملی و اسلامی نشان دادند، اسیر این صحنه‌سازی‌ها نمی‌شوند و به رغم برخی نارضایتی‌ها همچنان پای آرمان‌های امام و انقلاب ایستاده‌اند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: طی یک ماه گذشته برخی رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور هم که با دلار‌های نفتی ارتجاع منطقه تغذیه می‌شوند، همسو با دشمنان تلاش کردند، ملت را از حضور در انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی منصرف کنند، اما ملت انقلابی ایران اسلامی با حضوری پرمعنا، به این القائات مسموم هم «نه» گفتند تا نشان دهند که امنیت و حضور مردمی دو اصل به هم پیوسته است و حاضر نیستند سرنوشت خود را با برخی فضاسازی‌های دروغین گره بزنند.

مردم روز گذشته با حضور در پای صندوق‌های رأی، با تجدید بنای خانه ملت، فقط در یک فرایند مردم‌سالارانه شرکت نکردند، بلکه رأی آن‌ها تغییر ریل‌گذاری مجلس به نفع کارآمدی و گشایش مشکلات اقتصادی هم هست.

گرچه تا تنظیم این گزارش، خبر دقیقی از میزان مشارکت مردم در انتخابات اعلام نشده است، اما خبر‌های پراکنده از نقاط مختلف کشور نشان می‌دهد، ملت ایران در این دوره از انتخابات حضور قابل قبولی داشتند و نرخ این مشارکت از بسیاری کشور‌های مدعی دموکراسی با سابقه چند صد ساله اروپایی بالاتر است.

علاقه‌مند به منافع ملی در انتخابات شرکت می‌کند

در تهران نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه امام خمینی، آرای خود را به صندوق انداختند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس در سخنانی، روز انتخابات را روز جشن ملی خواندند و با تبریک این جشن به همه هم‌میهنان گفتند: «روز انتخابات روز احقاق حق مدنی ملت است که می‌خواهند با رأی دادن، شرکت خود در اداره امور کشور را که حق آن‌ها است به‌دست آورند، ضمن اینکه رأی دادن یک تکلیف شرعی است.» رهبر انقلاب اسلامی انتخابات را متضمن منافع ملی دانستند و افزودند: «بنابراین هر کسی که به منافع ملی علاقه‌مند است، در انتخابات شرکت می‌کند.» ایشان با توصیه عمومی به حرکت با همت ملت برای رأی دادن گفتند: «توصیه همیشگی ما این است که مردم رأی دادن را هر چه زودتر و در نیمه اول روز انجام دهند و آن را به ساعات پایانی شب موکول نکنند.» حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: «مردم در هر شهر به تعداد نامزد‌های مورد نیاز آن شهر رأی بدهند، مثلاً در تهران به ۳۰ نفر رأی بدهند چرا که این کار کمک زیادی به تشکیل مجلس قوی خواهد کرد.» رهبر انقلاب اسلامی همچنین با آرزوی اینکه انتخابات مایه برکت الهی برای ملت ایران شود، از عناصر رسانه‌ای فعال در برگزاری با شکوه انتخابات، تشکر کردند.

ملت ایران دشمنان را مأیوس می‌کند

رئیس جمهور هم با قدردانی از تلاش همه دست‌اندرکاران انتخابات مجلس شورای اسلامی و رسانه‌های همگانی برای برگزاری انتخاباتی باشکوه، تأکید کرد: ملت بزرگ ایران امروز با حضور گسترده خود در انتخابات، افتخار جدیدی می‌آفریند و دشمنان ایران اسلامی را بیش از گذشته مأیوس خواهد کرد.

دکتر روحانی پس از شرکت درانتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای برای تعیین صاحبان سه کرسی مجلس خبرگان رهبری در تهران، در جمع خبرنگاران گفت: امروز با دست و سلیقه و آرای مردم توانگر ما، مجلس یازدهم تشکیل می‌شود؛ مجلسی که مردم انتظار دارند فعال‌تر و پرشورتر در مسیر حل مشکلات آنان تلاش کند. رئیس جمهور با بیان اینکه در این دوره از انتخابات، ۹۸ درصد صندوق‌های آرای کشور آنلاین به هم متصل هستند و این حرکت ارزشمند و مثبتی است، به وزیر کشور دستور داد تلاش کند همه مراحل انتخابات سال ۱۴۰۰ کاملاً الکترونیکی انجام گیرد.

روحانی اضافه کرد: بسیار خوشحالیم که یک روز تاریخ آفرین شکوهمند کشور و انقلاب‌مان به ثبت می‌رسد. در جدول همه صندوق‌های سراسر کشور که در صفحه مشخص بود و آن‌ها را نگاه می‌کردیم، خوشبختانه یک ارتباط مستقیم آنلاین بین ستاد انتخابات در وزارت کشور با همه حوزه‌ها برقرار است. برخی از بخش‌ها صددرصد، برخی از بخش‌ها ۹۹ درصد، ۹۸ درصد در کل ۹۸ درصد صندوق‌های سراسر کشور آنلاین متصل هستند و این یک نقطه مثبتی است. اینکه در لحظات چند نفر رأی دادند، چند نفر دارند رأی می‌دهند، حوزه‌های تهران تا الان چقدر رأی دادند، شهرستان‌های اطراف تهران و همه استان‌ها چقدر رأی دادند؟ این کار بسیار خوب و ارزشمندی است که انجام گرفته، تشخیص هویت به خوبی الکترونیکی انجام می‌گیرد. رئیس جمهور افزود: خوشحالیم که یازدهمین مجلس شورای اسلامی به دست ملت توانگر ما با رأی‌های بسیار ارزشمند آن‌ها تشکیل می‌شود یعنی مردم ما دارند همین الان مجلس یازدهم را با سلیقه و با آرای خود تشکیل می‌دهند، امیدواریم بهترین‌ها به مجلس شورای اسلامی یازدهم راه پیدا کنند و آنچه خواست مردم هست اینکه مجلسی فعال‌تر، پرشورتر و مجلسی که مردم شاهد باشند مشکلات زندگی آن‌ها را بهتر حل می‌کند، قوانینی که ضروری است به سرعت تصویب می‌کند، نظارت خود را انجام می‌دهد، نسبت به نظارت و اجرای قانون مقید به قانون اساسی و آیین‌نامه است.

انتخابات پادزهر فتنه و توطئه دشمن است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در نخستین ساعات برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور در مسجد شیشه در خیابان شیخ هادی تهران، رأی خود را به صندوق انداخت.

رئیس قوه قضائیه پس از انداختن رأی خود به صندوق در جمع خبرنگاران انتخابات را مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی و جلوه رأی و اراده ملت دانست و تأکید کرد، انتخابات بهترین پادزهر در مقابل توطئه‌ها و فتنه‌های دشمن است. آیت‌الله رئیسی افزود: کشور ما مبتنی بر اراده مردم است و مردم دین‌باور و متعهد مهم‌ترین مؤلفه قدرت هستند. رئیس قوه قضائیه تأکید کرد هر چه این قدرت بیشتر نماد و نمود داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی هم در نخستین ساعات انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس پنجم خبرگان رهبری رأی خود را به صندوق انداخت. علی لاریجانی که به قم سفر کرده است، صبح دیروز با حضور در ستاد انتخابات استان قم در نخستین ساعات آغاز انتخابات مجلس یازدهم مجلس شورای و میان‌دوره‌ای مجلس پنجم خبرگان رهبری، رأی خود را در صندوق انداخت.

برنده انتخابات مردم هستند

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه بدون شک پیروز واقعی انتخابات مردم هستند، تأکید کرد: امیدواریم مجلس بعدی تمام تلاش خود را برای برطرف کردن دغدغه مردم انجام دهد.

دریابان علی شمخانی، پس از انداختن رأی خود در صندوق اخذ رأی مستقر در مسجد، ولی عصر تهران در گفتگو با خبرنگاران گفت: خوشبختانه حضور پرشور مردم باز هم دشمن را ناامید کرد و این پای کار بودن مردم فقط یک پیام دارد. وی ادامه داد: این پیام آن است که دشمن حتی با جنگ روانی و استفاده از رسانه‌های معاند نمی‌تواند خللی در وحدت مردم ایجاد کند. دبیر شورای عالی امنیت با تأکید بر اینکه بدون شک پیروز واقعی انتخابات مردم هستند، اظهار داشت: مردم قطعاَ گلایه‌ها و دغدغه‌هایی دارند و این وظیفه مسئولان را سنگین‌تر می‌کند که حتما خواسته‌های مردم را گوش داده و امیدواریم مجلس بعدی تمام تلاش خود را برای برطرف کردن دغدغه مردم انجام دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار