کد خبر: 991867
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: شرکت روس‌نفت اعلام کرد: به‌رغم فشار و تهدید‌های امریکا پرداخت بدهی‌های ونزوئلا به روسیه به موقع و طبق برنامه انجام می‌شود.
به گزارش فارس به نقل از اسپوتنیک، اتابک کریم‌اوف، قائم‌مقام شرکت روس‌نفت روسیه در امور بازرگانی اعلام کرد که شرکت PDVSA ونزوئلا بدهی‌های خود را طبق برنامه به این کشور پرداخت می‌کند.
کریم‌اوف در پاسخ به خبرنگارانی که سؤال کردند آیا این شرکت بدهی معوق داشته است، گفت: همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود، اما نمی‌توانیم اطلاعات و جزئیات بیشتری را فاش کنیم. براساس این گزارش، شرکت روس‌نفت روسیه حدود ۵/۶ میلیارد دلار برای دریافت نفت از این شرکت پرداخت کرده و این شرکت نفتی دولتی ونزوئلا قرار است که تا پایان سال ۲۰۲۰ این بدهی‌ها را پرداخت کند.
در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ میزان بدهی این شرکت به روس‌نفت ۸۰۰ میلیون دلار بود. این شرکت دولتی نفتی ونزوئلا از تحریم‌های نفتی امریکا علیه شرکت‌های زیرمجموعه روس‌نفت انتقاد کرد و گفت: این شرکت در فعالیت‌های بازرگانی مشارکت دارد و سرمایه‌گذاری‌های قانونی را در ونزوئلا انجام می‌دهد. روس‌نفت هم تحریم‌های واشنگتن را در خصوص مبادلات شرکت‌های زیرمجموعه‌اش محکوم کرده و گفته است ما در مسیری پیش می‌رویم که خودمان را از هرگونه قضاوت دور نگه داریم. پس از مطالعه اسناد و مدارکی که توسط دولت امریکا منتشر شد، مشخص شد که این شرکت کاری انجام نداده که مورد تحریم قرار گیرد. روز سه‌شنبه امریکا تحریم‌هایی را علیه روس‌نفت اعلام و متهم کرد که این شرکت در صادرات ۷۰ درصد نفت ونزوئلا دخیل است.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار