کد خبر: 991831
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
علیرضا کریمی نایب قهرمان کشتی آزاد جهان علاوه بر مصدومیت و انجام اقدامات درمانی برای رسیدن به المپیک، حالا با دغدغه تازه‌ای روبرو شده که کارش را بسیار سخت خواهد کرد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: علیرضا کریمی در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان موفق به کسب مدال نقره وزن ۹۲ کیلوگرم شد و ثابت کرد همچنان می‌توان روی این آزادکار جوان و بااخلاق برای حضور در وزنی جدید حساب باز کرد.

بدین ترتیب او تصمیم گرفت با نظر و حمایت مربیان تیم ملی به وزن ۹۷ کیلوگرم که یکی از اوزان المپیکی است بیاید و بتواند این بار شانسش را برای کسب مدال در المپیک ۲۰۲۰ توکیو محک بزند. او با همین ذهنیت به تمرینات آماده سازی مشغول بود تا اینکه در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان دچار مصدومیت شدید از ناحیه زانو شد. به همین دلیل تمرینات اصلی او دستخوش اقدامات درمانی و لطمه شد و در حالیکه خود را در یکقدمی کسب سهمیه المپیک و حضور در این میدان می‌دید، با زانویی مصدوم به انجام فیزیوتراپی محدود شد!

خوشبختانه کریمی همچنان روحیه اش را حفظ کرد و باز هم خسته نشد. وی با نظر پزشکان جراح و انجام اقدامات تخصصی پزشکی و تمرینی، همچنان آمادگی روحی و جسمی خود را با حضور در اردو حفظ کرد تا نشان دهد هنوز برای المپیکی شدن امیدوار است. کریمی مدتهاست با وجود این مصدومیت همواره از امید و انگیزه بالا برای حضور در المپیک سخن می‌گوید و در نظر دارد با پشت سر گذاشتن مصدومیتش، حضوری قدرتمند را در المپیک تجربه کند.

اما به تازگی از حریف توانمند آمریکایی کریمی خبر‌هایی رسیده که گویا چندان به مذاق او خوش نمی‌آید. حریفی که در فینال وزن ۹۲ کیلوگرم رقابت‌های جهانی توانست کریمی را شکست دهد و حالا قصد دارد مثل کریمی تغییر وزن دهد تا به المپیک برسد!



جیدن کاکس آمریکایی که در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان، آزادکاری شکست ناپذیر نشان داد به تازگی در مسابقات بین المللی کشتی آزاد در هاوانا در وزن ۹۷ کیلوگرم به میدان رفت و نخستین حضور رسمی در این وزن را با کسب مدال طلا تجربه کرد. کاکس یکی از مدعیان اصلی کشتی آمریکا برای کسب مدال در المپیک محسوب می‌شود که هم اکنون در اوج توان بدنی قرار دارد.

بدین ترتیب علیرضا کریمی دوباره باید سایه سنگین جیدن کاکس را تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو احساس کند، چراکه اگر حضورش در المپیک قطعی شود، کار ساده‌ای در مصاف احتمالی با این آزادکار سیه‌چُرده نخواهد داشت. البته جیدن کاکس هم برای رسیدن به المپیک باید بتواند کایل اسنایدر دیگر هم وطن خود را از پیش رو بردارد تا به عنوان مرد شماره یک کشتی آزاد آمریکا در وزن ۹۷ کیلوگرم راهی ترکیه شود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار