کد خبر: 991795
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مقامات چین امروز کمترین میزان ابتلا به ویروس کشنده کرونا را گزارش دادند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: مقامات چین امروز اعلام کردند که از اواخر ماه ژانویه تاکنون، آمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا روز گذشته کاهش چشمگیری پیدا کرده است که بخشی از آن به تغییر معیار‌های تشخیص این بیماری در استان هوبئی که مرکز شیوع این ویروس بود برمی‌گردد.

کمیسیون بهداشت ملی چین تایید کرده است که روز چهارشنبه ۳۴۹ مورد جدید به کرونا مبتلا شده‌اند که این در مقایسه با ۱۷۴۹ مورد در روز پیش از آن کاهش چشمگیری نشان می‌دهد و از ۲۳ ژانویه تاکنون کمترین میزان ابتلاست.

با این آمار در کل تعداد مبتلایان به این ویروس در سرزمین چین به ۷۴۵۷۶ نفر رسید. شیوع کرونا در ماه دسامبر از شهر ووهان چین در استان هوبئی آغاز شد و ظاهرا منشا آن حیوانات غیراهلی بوده است.

روش‌های تشخیص و تایید کرونا تاثیر زیادی در شمارش تعداد مبتلایان دارد. در ابتدا مقامات از تست اسید نوکلئیک استفاده می‌کردند که زمان زیادی برای بررسی و آزمایش نیاز داشت. اما از هفته گذشته، شیوه جدید و سریع‌تر تشخیصی که از طریق اسکن‌های ترموگرافی کامپیوتری که از اشعه ایکس استفاده می‌کند برای آشکار سازی عفونت ریه و تایید وجود ویروس استفاده شد.

به این ترتیب، هوبئی که بیشترین موارد ابتلا در آن گزارش شده است شاهد افت چشمگیری در تعداد موارد تایید شده جدید در روز چهارشنبه بوده است. ۳۴۹ مورد ابتلا در مقایسه با آمار روز سه‌شنبه که ۱۷۴۹ مورد بود، تفاوت قابل توجهی وجود دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار