کد خبر: 991682
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
رئیس اداره تحقیق و حسابرسی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان :
رئیس اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: متولیان، امین وقف هستند و مهمترین وظیفه آنها نیز اجرای امینانه نیّات واقفان است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان   حسین منصوری اظهار کرد: در مسئله وقف متاسفانه شاهد نگاه نزولی هستیم که در برخی مناطق نسبت به موقوفات وجود دارد چرا که بعضی گمان می‌کنند املاک موقوفه ارزش چندانی ندارند و باید با مبالغ پایین در اختیارشان قرار بگیرد.

رئیس اداره تحقیق و حسابرسی  اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان  گفت: لازم است این دیدگاه را با استفاده از روش‌های تبلیغی و ترویجی تغییر دهیم زیرا املاک وقفی در واقع جواهری با ارزش هستند که در رشد و شکوفایی اقتصاد نقش بسزایی دارند .

حسین منصوری ادامه داد: واقفان انسان‌های بلند نظری بوده‌اند که مشاهده برخی نیت‌های آنها نشان می‌دهد چه فکر آینده‌نگرانه‌ای داشته‌اند تا نیازهای گوناگون جامعه را در دوره‌های مختلف و حتی بعد از خودشان برطرف کنند .

وی خواستار ترویج نام واقفان و اقدام خیراندیشانه آنها از طریق اطلاع‌رسانی صحیح شد و افزود: احیای موقوفات امر مهم دیگری است که باید در اولویت قرار بگیرد چرا که متاسفانه بعضا موقوفات در طول سالیان متمادی خصوصا قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از وقف خارج شده اند و همکاران بنده در ادارات اوقاف و امور خیریه استان در حال شناسایی و احیا این موقوفات هستند .

منصوری در ادامه اذعان داشت: رعایت مسائل شرعی وقف اهمیت زیادی دارد و به هیچ وجه نباید خلاف نظر واقف رفتار شود.

رئیس اداره تحقیق و حسابرسی  اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان  با اشاره به نقش موقوفات در اقتصاد کشور ابرازنمود: باید گام‌های اساسی در راستای استفاده بهینه از موقوفات برداشته شود تا هم  نیازهای جامعه برطرف شود و هم به نیات واقفین عمل گردد .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار